در نشست با روسای آتش نشانی منطقه صورت گفت؛

اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری و ایمن سازی نقاط حادثه خیز منطقه ۲۲

جلسه نشست مشترک مدیران شهری منطقه 22 با حضور مدیران و کارشناسان منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و روسای ایستگاه های 9 گانه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی منطقه 22 با رویکرد ارتقاء همکاری دستگاههای مرتبط با موضوع آتش نشانی وحوادث ناشی از آن و برنامه ریزی لازم درخصوص شناسایی راهکارهای عملی جهت کاهش خسارات مرتبط به منظور افزایش سطح ایمنی زندگی شهروندان برگزار شد.

به گزارش شهرداران، در نشست با روسای آتش نشانی منطقه، مسئله اصلی مورد بحث اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری و ایمن سازی نقاط حادثه خیز منطقه ۲۲ بود. در این نشست، رویکرد ارتقاء همکاری دستگاههای مرتبط با موضوع آتش نشانی و حوادث ناشی از آن به منظور افزایش سطح ایمنی زندگی شهروندان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست، تدابیر و اقدامات لازم در خصوص نقاط حادثه خیز محلات و ساختمانهای ناامن منطقه بود. به منظور کاهش خطرات و حوادث آتش سوزی، تعیین زمین مناسب جهت احداث ایستگاه آتش نشانی در محلاتی که ایستگاه آتش نشانی ندارند از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مورد، تعیین مکان های استراتژیک و قرار دادن ایستگاه های آتش نشانی در نقاط مناسب برای دسترسی سریع و اثربخش به حوادث اتفاقی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

همچنین در این نشست، برنامه های آموزشی تخصصی ویژه شهروندان با همکاری این نهاد در خصوص حوادث آتش سوزی و ایمنی شهروندان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. ارتقاء فرهنگ سازی ایجاد شهر ایمن در اذهان عمومی و تاکید بر کیفیت ارائه خدمات در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نتیجه گیری نشست مشترک مدیران شهری و روسای آتش نشانی منطقه ۲۲ اهمیت بسیاری را برای ایجاد شهری ایمن و بدون ترس در ذهن عمومی و برای افزایش سطح ایمنی زندگی شهروندان مورد تأکید قرار داد. با توجه به این مقوله، اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث آتش سوزی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز مورد بررسی و برنامه ریزی قرار گرفته تا به نتیجه مطلوب و افزایش ایمنی در منطقه و جامعه منتهی شود.