دکتر مسعود نجفی شهردار شهر گرمدره :

آینده شهر گرمدره را روشن می بینم

آیین تجلیل از خبرنگاران ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای خبرنگار و پیشکسوتان این حرفه با حضور برخی از جامعه فعال رسانه ای استان البرز در شهر گرمدره برگزار شد

به گزارش شهرداران، شهردار گرمدره طی آیینی به مناسبت روز خبرنگار که در سالن جلسات‌ این شهرداری و با حضور تعدادی از اصحاب رسانه برگزار شد ضمن پرداختن به موقعیت جغرافیایی این شهر و مشکلات و موانع پیش رو اظهار کرد: شهر گرمدره به عنوان‌ پیشانی و ورودی استان البرز از سمت تهران دارای ظرفیت های زیادی است و از سویی دیگر همجواری با پایتخت نیز مشکلاتی هم چون ترافیک را برای این شهر در پی داشته است .

نجفی در بخشی دیگر با اشاره به فعالیت های شهرداری گرمدره که در حال برنامه ریزی و مطالعه است بیان کرد: با توجه به فعالیت ها و برنامه ریزی هایی که در دست اجرا، مطالعه و برنامه ریزی است آینده روشنی را می توان برای این‌شهر ترسیم کرد.

وی با بیان‌این‌که این شهر با توجه به این‌مهم که در مجاورت پایتخت است به ‌واسطه‌ی مطالبات مردمی در سال ۸۳ از شهر تهران جدا شده و به عنوان یکی از شهرستانهای کرج مطرح گردیده انجام کامل تعهدات و فعالیت ها در این شهرداری را مورد توجه قرار داده و تاکید کرد: در زمان مسوولیت باید مسوولیت پذیر باشیم.

نجفی تصریح کرد: مطالباتی از گذشته در سطح شهر گرمدره وجود دارد که از جمله آن می توان به بزرگراه شهید لشگری که ۷ کیلومتر از آن در محدوده شهر گرمدره واقع شده است اشاره کرد که این محدوده متاسفانه مشکلات عدیده ی بسیار و خاص خود را دارد ، که خوشبختانه درحال برطرف کردن آن هستیم .

وی با اشاره به دیگر مشکلات این شهر از جمله موضوع آب شرب گرمدره گفت: به لطف خدا و حمایت استاندارمحترم دکتر عبدالهی ، از روز عرفه با دستور مستقیم ایشان جلسه مدیریت بحران در این خصوص برگزار شد و در آن‌جلسه مقرر شد که شهر گرمدره از ظرفیت مصوب تخصیص آب سد کرج از خط ۵۰۰ به صورت رینگ بهره مند شود.

نجفی افزود کرد: متاسفانه از گذشته آب شرب شهر گرمدره به صورت روستایی و بهره برداری از چاه های عمیق تامین می‌شد .

این مسوول تصریح کرد: بیش از ۴۴ هزار مشترک فعال آب در گرمدره وجود دارد ، اما زیرساخت ها برای ۱۵ هزار نفر است.

وی در ادامه مشکلات بخش آموزش و پرورش در این شهر را نیز مورد تاکید قرار داده و گفت: در حوزه آموزش و پرورش مشکلات بسیاری وجود دارد ، ما در شهرداری گرمدره ۸ مدرسه شهر را مورد حمایت قرار داده ایم که در این زمینه با حمایت و کمک خیرین مدرسه ساز زمینی را با کاربری مدرسه تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد تا نسبت به احداث مدرسه در مقطع ابتدایی به زودی اقدام شود .

موضوع سرانه فضای سبز گرمدره از دیگر عناوینی بود که در این جلسه شهردار گرمدره بدان اشاره نمود . وی اظهار کرد: در زمینه سرانه فضای سبز زمینی به مساحت ۲ هکتار طی مدت زمان ۱۱۰ روز بر اساس تدابیر اتخاذ شده و طرح هایی که آماده شد از جمله ایجاد زمین چمن مصنوعی ، زمین والیبال،بسکتبال ، باغ راه ، پارک، بوستان و …. در این فضا ایجاد و افتتاح شد.

نجفی با اظهار این که ایجاد این مجموعه سبب رضایت بخشی مردم‌شد در بخشی دیگر مشکلات حاشیه راه آهن را مورد بررسی قرار داده و تصریح کرد: مشکلات ساکنین حاشیه راه آهن تهران – تبریز که دارای قدمت ۴۰ ساله می باشد در طی جلساتی بررسی شده است که خوشبختانه با تدابیری که اتخاذ گردیده به زودی شاهد حل این مهم خواهیم بود .

وی ادامه داد: بخش عمده ای از ساکنین این محل دارای سند هستند و متاسفانه خانه های ساکنین این محل هر نیم ساعت با عبور قطار در معرض لرزش شدید می باشد و به واسطه حریم راه بودن املکن صدور مجوز،برای،آنها میسر نمی باشد که خوشبختانه با پیگیری استاندار محترم و نمایندگان مجلس در مجموعه وزارت راه و رایزنی هایی که در مجلس شورای اسلامی داشتیم مصوبات خوبی از راه آهن گرفتیم‌ و تملکات آن از طریق اداره راه و شهرسازی استان ان شاءالله به ثمر خواهد نشست.

شهردار گرمدره همچنین خبر داد: تعریض زیرگذر های تاجبخش و سعادتیه نیز در جال انجام و پیگیری است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که کل بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۱۰ میلیارد بود که هم اکنون در بخش عمرانی در سال ۱۴۰۲ به ۲۵۰ میلیارد افزایش یافته است از تراش و روکش آسفالت معابر شهر توسط این شهرداری به مساحت ۱۰۰ کیلومتر در سطح شهر گرمدره خبر داد.

همچنین تاسیس مجموعه زورخانه در گرمدره از دیگر نویدهایی بود که شهردار گرمدره در این نشست بدان اشاره کرد.

مسعود نجفی در محور دیگر این جلسه با اشاره به این مطلب که بخش زیادی از جمعیت گرمدره در گرمدره جنوبی (به لحاظ موقعیت جغرافیایی) ، است افزود: در مواقع بحرانی و ترافیک های طولانی زیرگذر امیرکبیر و …. به ناچار سریز خروجی ها منتهی به بزرگراه شهید لشگری می شود که در مواقع بحران‌ مشکل ساز است ، اما در پی رفع این مشکل بخش قابل توجهی از اراضی مجاور این آزاد راه ، آزادسازی شده و بودجه خوبی برای انجام آن تخصیص یافته است.

نجفی گفت: پروژه ملّت ۲ نیز در حال برنامه ریزی است و بر اساس نیاز سنجی که از سوی مردم‌ گرفته شده و همچنین احصاء مشکلات مواردی هم چون نبود درمانگاه ،استخر و … مورد توجه قرار گرفته است و در زمینی به مساحت یک و نیم‌هکتار آماده سازی گردیده تا پس از تهیه و صدور اسناد لازم ، برگزاری مناقصه و …

ان شاءالله طی دو سه ماه آینده پیمانکار این پروژه ها مشخص شده و استخر ، بازار روز ، درمانگاه و باغ ایرانی ، در سال آتی باتلاش مضاعف ایجاد شود.

این مسئول همچنین ساخت و ساز و کنترل ساخت و سازها در سطح شهر گرمدره را مورد اشاره قرار داده و اظهار کرد: به مردم قول داده ام و پای کار می ایستم و طبق ضابطه اگر ساخت و سازی انجام‌ می شود بنا بر ضوابط و طرح جامع و تفصیلی باید صورت گیرد و پای این حرف خواهیم‌ ایستاد چرا که جان مردم برای ما مهم است.

وی با بیان این مهم که شهری که زیرساخت برای اطفاء حریق ندارد چگونه باید در آن بلوک های ۱۴ طبقه داشته باشد و احداث شود؟ مطرح کرد: متاسفانه دو خودرو هم زمان از برخی خیابان‌های نوساز گرمدره نمی توانند عبور کنند.

شهردار گرمدره خبر داد: تفاهم‌نامه خوبی با نظام‌مهندسی امضا کرده ایم و ایجاد گشت مشترک و احصا ساختمان های نا ایمن از جمله مواردی است که مورد توجه قرار گرفته است که متاسفانه ساختمانهای نامطلوبی رصد شده که نشست دارند و تیم‌کنترل و ترویج در حال رصد و کار است و به تناسب در زمینه ایمن سازی در حال کار کردن هستیم.

خرید تجهیزات برای ایستگاههای آتش نشانی گرمدره از دیگر موارد مهمی بود که شهردار گرمدره بدان پرداخته و تصریح کرد: خرید نردبان ۳۲متری، خرید تانکر ۱۲ هزار لیتری ، تهیه خودرو امداد و نجات ، تجهیزات فردی، تشک نجات و … از جمله مایحتاجی است که مورد توجه قرار گرفته است.

رشد قارچ گونه تالارها در گرمدره از دیگر مباحثی بود که مسعود نجفی پاسخگوی آن بود و بیان کرد: در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز و رشد قارچ گونه تالارها باید گفت که در شهر گرمدره ۳۲ تالاروجود دارد که خوشبختانه در یکساله اخیر یک مورد تالار غیرمجاز احداث نشده و تمامی موارد احصاء شده اما بخشی از افراد در این زمینه مجوزهایی داشتند و بخشی تفکیک های غیرمجاز که این موارد نیز در حال بررسی و کنترل می باشد.

گفتنی است با توجه به فعالیت های عمرانی و در حال انجام هم اکنون مجموع فعالیت های عمرانی شهرداری نزدیک به ۴۰۰ میلیارد در حالت اجرایی و پیگیری است.

ایشان در پاسخ به سوالات خبرنگاران

ازجمله

_رشد قارچ گونه تالارها در شهر گرمدره

_درخصوص انتخابات میان دوره ای شورای شهر

_ ترافیک بلوار امیرکبیر و چرایی عدم اجرای صحیح طرح جامع و تفصیلی که باعث شده زمین های بایر به این وضع افتاده باشد

_ پروژه های مدنظر شهرداری با بودجه ۲۵۰ میلیاردی چیست؟

_ شفاف سازی کارهای مدنظر و چگونگی اعلام عمومی مناقصات و مزایدات

_ نحوه اجرای ماده ۳۹ و میزان دریافت ارزش افزوده

_ درخصوص افزایش سرانه های ورزشی با اشاره به موضوع پیشگیری بهتر از درمان ، چه اقداماتی صورت پذیرفته است ؟

_ اراضی کسر شده از حریم شهر

_ ادامه پروژه بلوار امیر کبیر و تملک اراضی در حاشیه جنوبی بلوار

توضیحاتی را ارائه نمود.