آفت کشی درختان در بجنورد

به گزارش شهرداران و  روابط عمومی به نقل از سازمان فضای سبز شهرداری بجنورد ، عملیات رنگ آمیزی تنه درختان به منظور آفت کشی و حفظ سلامت درختان طی روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه در بلوار رضوی اجرا شد. این اقدام در سایر بلوارهای سطح شهر نیز اجرا خواهد شد. رنگ آمیزی تنه درختان غرقابه […]

به گزارش شهرداران و  روابط عمومی به نقل از سازمان فضای سبز شهرداری بجنورد ، عملیات رنگ آمیزی تنه درختان به منظور آفت کشی و حفظ سلامت درختان طی روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه در بلوار رضوی اجرا شد.
این اقدام در سایر بلوارهای سطح شهر نیز اجرا خواهد شد.
رنگ آمیزی تنه درختان غرقابه کردن سمپاشی شاخه‌ها _ هرس شاخه‌های آفت زده از جمله اقداماتی است که سازمان فضای سبز بسته به نوع نیاز درختان و نوع آفت و بیماری در سطح درختان و گلها و بوته های سطح شهر اجرا می‌کند.

آفت کش های طبیعی و شته کش طبیعی به طور معمول از صابون و گاهی اوقات از سایر مواد سازگار با محیط زیست تشکیل می شود. بیشتر باغبانان خانگی به سوی باغبانی ارگانیک تمایل بیشتری نشان داده‌اند؛ محصولات ارگانیک برای سلامتی ما و خانواده‌مان بسیار مهم است. تعدادی دستورالعمل خانگی برای تهیه آفت کش‎ها وجود دارد. این روش ها برای محیط زیست نیز مفید است. شما می‌توانید خودتان آفت کش مورد نیازتان را در خانه درست کنید و به این ترتیب در وقت و هزینه‌تان صرفه جویی کنید.

نکته مهم در استفاده از آفت کش‌های ارگانیک این است که زود تاثیر خود را از دست می‌دهند و با باران شسته می‌شوند؛ برای اینکه نتیجه مطلوب را از آنها بگیرید به دفعات و با فاصله زمانی ۱ هفته از آنها استفاده کنید. ما در این مطلب انواع حشره کش های خانگی معروف و مؤثر ارگانیک را برای شما شرح می‌دهیم

در هر فصل از چرخه ی یک ساله درختان آفاتی وجود دارند که چه به صورت قارچ و چه به صورت حشرات به درختان اسیب میرسانند . گاهی این آفات با توجه به وجود حشرات شکارچی از بین میروند اما در بیشتر اوقات نیاز به مبارزه شیمیایی و در کنار ان بیولوژیکی است . در این مقاله به طور کامل و با زبان ساده بیانگر سمپاشی هایی که درختان نیاز دارند خواهیم بود . پس اگر میخواهید بدانید چه زمانی درختانتان را باید سمپاشی کنید یا چه سمی به درختانتان بزنید این مقاله را مطالعه کنید.
زمان سمپاشی درختان را ما به دو دسته ی سمپاشی های عمومی و سمپاشی های تخصصی تقسیم میکنیم . سمپاشی های عمومی به آن دسته سمپاشی ها گفته میشود که حالت واکسناسیون دارند و به منظور جلوگیری از شیوع آفات زده میشود و سمپاشی های تخصصی آن دسته از سمپاشی هایی است که بعد از رد یابی، شناسایی و مشاهده ی آفت توسط گیاه پزشک تجویز میشود . در مورد سمپاشی های تخصصی به علت اینکه باید نظر کارشناس و گیاه پزشک در تشخیص آفات وجود داشته باشد در این مقاله توضیح نخواهیم داد .
سمپاشی های عمومی که کشاورزان به سمپاشی های سه گانه میشناسند عبارتند از سمپاشی زمستانه – سمپاشی بعد از ریزش گل و سمپاشی در زمان بزرگ شدن میوه . در درختان زینتی به صورت تقریبی این زمان بندی در نظر گرفته میشود