آسفالت‌ریزی ۱۱ هزار و ۶۲۴ تنی شهرداری تبریز طی هفته گذشته

شهرداری تبریز طی هفته گذشته از ۱۳ تا ۱۹ آذر با توزیع ۱۱ هزار و ۶۲۴ تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر گامی دیگر جهت ساماندهی معابر شهر و تسهیل تردد برداشته است.

به گزارش شهرداران، شهرداری تبریز طی هفته گذشته از ۱۳ تا ۱۹ آذر با توزیع ۱۱ هزار و ۶۲۴ تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر گامی دیگر جهت ساماندهی معابر شهر و تسهیل تردد برداشته است.

شهرداری تبریز در کنار اجرای پروژه های متعدد عمرانی خود اقدام به ارائه خدمات محله‌ای کرده و انجام آسفالت‌ریزی های متعدد در نقاط مختلف شهر در دستور کار مناطق دهگانه قرار گرفته است.

نتایج نظرسنجی واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز نشان می دهد، ۵۲ درصد از شهروندان تبریزی خواستار اولویت‌دهی اساسی به پروژه آسفالت‌ریزی معابر در بودجه سال ۱۴۰۳ هستند. بر همین اساس شهرداری تبریز با تمام توان خود در صدد پاسخ به این مطالبه شهروندی و عمل به رسالت عمرانی پای کار است.

آسفالت ریزی اساسی و لکه گیری موضعی یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری تبریز در سال جاری است و برای تحقق این امر مهم  بودجه عمرانی امسال را به نسبت سال قبل ۲.۵ برابر افزایش داده است.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز معتقد است، امسال بهترین فرصت نهادینه کردن ناحیه محوری در شهرداری است چرا که اجرای ناحیه محوری، بسترسازی مطلوبی برای مدیریت محله محوری شهر  و بهبود کیفیت آسفالت ریزی در محلات را در پی خواهد داشت.

شهرداری با همراهی شورای اسلامی شهر تبریز بودجه آسفالت امسال را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داده است. همچنین مدیریت شهری علاوه بر افزایش حجم آسفالت توزیع شده در شهر، با خریداری معدن مصالح ساختمانی، دور خیز افزایش کیفیت آسفالت و کاهش هزینه های تولید را در دستور کار خود قرار داده است.

سامان احمدزاده، معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به محدودیت فصل کاری و شرایط جوی پروژه های آسفالت ریزی و خدمات محله‌ای به مناطق دهگانه شهرداری تبریز طی هفته نخست آذر تاکید کرد، ساماندهی آسفالت معابر هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

در این مطلب نگاهی به آمار آسفالت‌ریزی طی هفته گذشته داشته‌ایم و به تفکیک میزان تناژ و نقاط آسفالت‌ریزی در هر منطقه بررسی شده است.

منطقه ۱

طی هفته گذشته شهرداری منطقه ۱ تبریز با توزیع یک هزار و ۳۸۸ تن آسفالت در سطح معابر منطقه جهت آسفالت اساسی و لکه گیری اقدام کرد.

بر همین اساس مسیرهایی در معابر کوی حاج ولی  بیلانکوه، پاسداران، شهید بهشتی کوی پرورش آسفالت ریزی شدند.

منطقه ۲

منطقه ۲ تبریز طی هفته گذشته با  سه هزار و ۹۱۵ تن آسفالت به بهسازی معابر اقدام کرده است.

آسفالت ریزی بلوار ملاصدرا، بلوار آیت الله ملکی، جاده شادآباد، کوچه عزتی کوی سهند از جمله فعالیت های آسفالت ریزی هفته گذشته این منطقه بود.

شهرداری منطقه ۲ طی هفته گذشته در مقایسه با مناطق دهگانه شهرداری تبریز، بیشترین حجم آسفالت ریزی را به خود اختصاص داد.

منطقه ۳

شهرداری منطقه ۳ تبریز نیز طی هفته گذشته با توزیع ۷۹۷ تن آسفالت  نسبت به آسفالت ریزی تنی در خیابان ملاصدرا منطقه اقدام کرده است.

منطقه ۴

شهرداری منطقه ۴ تبریز نیز طی هفته گذشته با آسفالت ریزی۳۱۱ تنی در راستای بهسازی معابر خود اقدام کرد.

بر همین اساس خیابان های پاسداران (کوی آقاوندی)، خیابان منجم (پشت بیمارستان علوی، کوی صدر)، امیرکبیر (کوچه سما)، شهید سربازی (کوچه تازه)، انصاری فرد (کوچه حقیقت)، میدان ستارخان، شهرک آذربایجان (کوچه شریعتی)، ثابتی، خادم گمرک، فروردین، قدس، شهید رضوان، حجتی و … از جمله خیابان‌ ها، محل‌ها و معابری است که توسط معاونت‌های فنی عمرانی و خدمات شهری منطقه لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی اساسی شده است.

منطقه ۵

شهرداری منطقه ۵ تبریز در هفته گذشته توزیع یک هزار و ۷۳۸ تنی آسفالت در معابر ضلع جنوبی اتوبان پاسدران حدفاصل بین پل نصر تا دور برگردان نصر، جاده تهران حدفاصل بین میدان بسیج تا تبادل امام علی (ع) و مرزداران خیابان نیروی انتظامی در دستور کار خود قرار داد.

منطقه ۶

شهرداری منطقه ۶ تبریز طی هفته گذشته با آسفالت ریزی ۲ هزار و ۱۶۰ تنی در جهت بهسازی معابر خود اقدام کرده است.

طی هفته گذشته این میزان از آسفالت در مسیرهای شهرک امام خمینی (ره) ما بین بلوک های ۷۴، ۶۸، ۱۶۷ و ۱۶۸، شهرک مبل و خودرو، اول قراملک، خیابان خطیب کوی شهید قرجه داغی و کوی رود جاده سنتو توزیع شده است.

منطقه ۷

منطقه ۷ تبریز نیز طی هفته گذشته  با توزیع ۴۶۴ تن آسفالت را در مسیرهای کوی کاوه بلوار ملت و کوی شهریار خلجان به صورت اساسی و یا لکه گیری آسفالت ریزی شده اند.

منطقه ۸

شهرداری منطقه ۸ تبریز نیز با ۹۴ تن آسفالت در کوی جامبوران در خیابان شهید مطهری طی هفته اخیر، آسفالت ریزی شده است.

منطقه ۹

منطقه ۹ تبریز همچنین  طی هفته گذشته  توزیع ۱۲۰ تن آسفالت را  در دستور کار خود قرار داده است.

منطقه ۱۰

شهرداری منطقه ۱۰ تبریز نیز آسفالت ریزی ۶۳۰ تنی را طی هفته گذشته در معابر شهرک ارم ۱۲ متری کوچه اول کوثر، کوچه خیربانو، داخل محوطه کارگاه امانی منطقه، خیابان لیل آبادی کوچه درمانگاه و کوچه چهارم واقع در خیابان شهید مدنی آسفالت‌ریزی شده است.

همچنین هفت تن آسفالت نیز به صورت متفرقه طی هفت گذشته توزیع شده است.

شهرداری تبریز در راستای بهسازی معابر و ترمیم آسفالت از ابتدای سال جاری تا به امروز ۲۹۴ هزار و ۶۴۶ تن آسفالت ریزی در سطح شهر تبریز انجام داده است.

از ابتدای سال جاری تا ۱۹ آذر، منطقه ۶ با توزیع  ۳۸ هزار و ۶۳۸ تن آسفالت در رتبه نخست آسفالت ریزی، منطقه ۱ با توزیع ۳۸ هزار و ۴۷۶ تن آسفالت در رتبه دوم و منطقه ۵ نیز با توزیع ۳۲ هزار و ۸۴۱ تن آسفالت سومین منطقه با بیشترین توزیع آسفالت قرار گرفته است.