به گزارش شهریار، یعقوب وحیدکیا اظهار کرد: با نصب تابلوی روزشمار در ایستگاههای فاز سه خط ۱، تلاش در تسریع اتمام کامل این خط داریم.
وی افزود: شروع فعالیتهای مترو یا قطار شهری به ۲۰ سال قبل باز میگردد و از سال ۱۳۸۲ عملیات اجرایی خط ۱ آغاز شده و فاز ۱ و ۲ خط ۱ اکنون فعال بوده و با سرفاصله ۱۶ دقیقه در حال فعالیت است و فاز ۳ از میدان کهن (سه راه امین) تا لاله تونل و ایستگاهها به اتمام رسیده و سه ایستگاه لاله در آخر شهریور، ایستگاه گازران در آخر آبان و ایستگاه قونقا در آخر بهمن طبق تابلوی زمانبندی نصب شده به اتمام خواهد رسید.
وحیدکیا در پاسخ به علت تاخیر پروژه متروی تبریز گفت: محدودیت منابع مالی علت اصلی این تاخیر است چرا که در شروع این پروژه مقرر بود ۵۰ درصد هزینه ساخت توسط دولت و ۵۰ درصد توسط شهرداری تامین شود. در ابتدای امر شهرداری در این زمینه با منابع غیرنقدی از جمله املاک و تملک وارد عمل شد و در سالهای گذشته سهم دولت کاهش و مسئولیت شهرداری افزایش یافت و با در نظر گرفتن اینکه در زمان آغاز پروژه هر کیلومتر ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه طلب میکرد، اکنون هر کیلومتر ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه میخواهد که مشکل را مضاعف میکند.
وحیدکیا در خصوص فعالیت خط ۱ قطار شهری گفت: با تکمیل سه فاز این خط، زمان انتظار ۱۶ دقیقه نیز کاهش خواهد یافت.
شهردار نسیم شهر : در آینده نزدیک بلوار ورزش های همگانی در نسیم شهر ایجاد می شود.
شهردار منطقه ١۵: ✅ چهره محورهای منتخب در منطقه ١۵ با اجرای طرح «الگوی خدمت» نونوار شد
شهردار منطقه۶ تهران در حضور عضو شورای شهر و جمع مدیران شهری عنوان کرد؛ نقش خیرین پهنه مرکزی پایتخت در کاهش کمبودها بیبدیل و ماندگار است
نخستین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تشکیل شد.