به گزارش شهریار، یعقوب وحیدکیا اظهار کرد: با نصب تابلوی روزشمار در ایستگاههای فاز سه خط ۱، تلاش در تسریع اتمام کامل این خط داریم.
وی افزود: شروع فعالیتهای مترو یا قطار شهری به ۲۰ سال قبل باز میگردد و از سال ۱۳۸۲ عملیات اجرایی خط ۱ آغاز شده و فاز ۱ و ۲ خط ۱ اکنون فعال بوده و با سرفاصله ۱۶ دقیقه در حال فعالیت است و فاز ۳ از میدان کهن (سه راه امین) تا لاله تونل و ایستگاهها به اتمام رسیده و سه ایستگاه لاله در آخر شهریور، ایستگاه گازران در آخر آبان و ایستگاه قونقا در آخر بهمن طبق تابلوی زمانبندی نصب شده به اتمام خواهد رسید.
وحیدکیا در پاسخ به علت تاخیر پروژه متروی تبریز گفت: محدودیت منابع مالی علت اصلی این تاخیر است چرا که در شروع این پروژه مقرر بود ۵۰ درصد هزینه ساخت توسط دولت و ۵۰ درصد توسط شهرداری تامین شود. در ابتدای امر شهرداری در این زمینه با منابع غیرنقدی از جمله املاک و تملک وارد عمل شد و در سالهای گذشته سهم دولت کاهش و مسئولیت شهرداری افزایش یافت و با در نظر گرفتن اینکه در زمان آغاز پروژه هر کیلومتر ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه طلب میکرد، اکنون هر کیلومتر ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه میخواهد که مشکل را مضاعف میکند.
وحیدکیا در خصوص فعالیت خط ۱ قطار شهری گفت: با تکمیل سه فاز این خط، زمان انتظار ۱۶ دقیقه نیز کاهش خواهد یافت.
تبریز
به گزارش شهرداران بودجه سالجاری مدیریت پسماند شهرداری تبریز را حدود چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مطابق با بودجه پیشنهادی ۸۷ درصد آن عمرانی و ۱۳ درصد نیز جاری است.هراتی با بیان اینکه امسال ۳۵۰ میلیارد ریال از محل عوارض و خدمات پسماند پیش بینی شده است، گفت: این اعتبار در سال […]
به گزارش شهرداران وی از اتمام تعمیرات اساسی خط یک پردازش و تولید کمپوست شهرداری تبریز و آماده افتتاح و بهره برداری بودن این طرح خبر داد و افزود: این مجموعه که قبلاً توسط بخش خصوصی اداره میشد، توسط شهرداری خلع ید و توسط سازمان مدیریت پسماند، بازسازی شده است.هراتی یادآور شد: عملیات فوق در […]