به گزارش شهریار، یعقوب وحیدکیا اظهار کرد: با نصب تابلوی روزشمار در ایستگاههای فاز سه خط ۱، تلاش در تسریع اتمام کامل این خط داریم.
وی افزود: شروع فعالیتهای مترو یا قطار شهری به ۲۰ سال قبل باز میگردد و از سال ۱۳۸۲ عملیات اجرایی خط ۱ آغاز شده و فاز ۱ و ۲ خط ۱ اکنون فعال بوده و با سرفاصله ۱۶ دقیقه در حال فعالیت است و فاز ۳ از میدان کهن (سه راه امین) تا لاله تونل و ایستگاهها به اتمام رسیده و سه ایستگاه لاله در آخر شهریور، ایستگاه گازران در آخر آبان و ایستگاه قونقا در آخر بهمن طبق تابلوی زمانبندی نصب شده به اتمام خواهد رسید.
وحیدکیا در پاسخ به علت تاخیر پروژه متروی تبریز گفت: محدودیت منابع مالی علت اصلی این تاخیر است چرا که در شروع این پروژه مقرر بود ۵۰ درصد هزینه ساخت توسط دولت و ۵۰ درصد توسط شهرداری تامین شود. در ابتدای امر شهرداری در این زمینه با منابع غیرنقدی از جمله املاک و تملک وارد عمل شد و در سالهای گذشته سهم دولت کاهش و مسئولیت شهرداری افزایش یافت و با در نظر گرفتن اینکه در زمان آغاز پروژه هر کیلومتر ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه طلب میکرد، اکنون هر کیلومتر ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه میخواهد که مشکل را مضاعف میکند.
وحیدکیا در خصوص فعالیت خط ۱ قطار شهری گفت: با تکمیل سه فاز این خط، زمان انتظار ۱۶ دقیقه نیز کاهش خواهد یافت.
در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی که با ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و با حضور تمام اعضا برگزار شد؛ بسته تشویقی بافتهای تاریخی با عنوان «راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافتهای تاریخی» با هدف حمایت از رونقبخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافتهای تاریخی به اتفاق تمام آرا به تصویب رسید.
با مشارکت مساجد، هیاتها و مواکب منطقه۹ در ایام دهه اول و دوم ماه محرم با رویکرد " تبیین و پیاده سازی فرهنگ حسینی در سبک زندگی شهروندان " فعالیتهای فرهنگی و مذهبی در حال اجراست.
مراسم عزاداری فرارسیدن هفتمین روز شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع)، در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در شهرداری منطقه ۱۴ برگزار شد.
شهردار منطقه ۷ از عملیات ساخت مسجدهای شریفیه و حسینی بازدید کرد.