به گزارش شهریار، یعقوب وحیدکیا اظهار کرد: با نصب تابلوی روزشمار در ایستگاههای فاز سه خط ۱، تلاش در تسریع اتمام کامل این خط داریم.
وی افزود: شروع فعالیتهای مترو یا قطار شهری به ۲۰ سال قبل باز میگردد و از سال ۱۳۸۲ عملیات اجرایی خط ۱ آغاز شده و فاز ۱ و ۲ خط ۱ اکنون فعال بوده و با سرفاصله ۱۶ دقیقه در حال فعالیت است و فاز ۳ از میدان کهن (سه راه امین) تا لاله تونل و ایستگاهها به اتمام رسیده و سه ایستگاه لاله در آخر شهریور، ایستگاه گازران در آخر آبان و ایستگاه قونقا در آخر بهمن طبق تابلوی زمانبندی نصب شده به اتمام خواهد رسید.
وحیدکیا در پاسخ به علت تاخیر پروژه متروی تبریز گفت: محدودیت منابع مالی علت اصلی این تاخیر است چرا که در شروع این پروژه مقرر بود ۵۰ درصد هزینه ساخت توسط دولت و ۵۰ درصد توسط شهرداری تامین شود. در ابتدای امر شهرداری در این زمینه با منابع غیرنقدی از جمله املاک و تملک وارد عمل شد و در سالهای گذشته سهم دولت کاهش و مسئولیت شهرداری افزایش یافت و با در نظر گرفتن اینکه در زمان آغاز پروژه هر کیلومتر ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه طلب میکرد، اکنون هر کیلومتر ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه میخواهد که مشکل را مضاعف میکند.
وحیدکیا در خصوص فعالیت خط ۱ قطار شهری گفت: با تکمیل سه فاز این خط، زمان انتظار ۱۶ دقیقه نیز کاهش خواهد یافت.
اعضای شورای اسلامی شهر اراک با رای حداکثری، لایحه تفویض اختیار به دکتر محمودی شهردار اراک را مورد تصویب قرار دادند.
آبادیان در مراسم گرامیداشت مقام همسران جانبازشاغل در شهرداری منطقه هفت گفت؛ پرستاری از جانبازان، موهبت الهی است.
مجمع مشورتی و تخصصی منطقه ۱۵ با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و مدیران شهری منطقه و جمعی از نخبگان و معتمدین محلات این منطقه برگزار شد و مسائل و مشکلات محلات منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش شهرداران و روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران، نشست مشترکی با حضور غلامرضا شمسی، رئیس هیئت مدیره انجمن تونل ایران؛ جعفر حسن پور، عضو هیئت مدیره انجمن و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران؛ مرتضی قارونی نیک، سرپرست کارگروه های تخصصی انجمن تونل و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، امیدحسین […]