به گزارش شهریار، یعقوب وحیدکیا اظهار کرد: با نصب تابلوی روزشمار در ایستگاههای فاز سه خط ۱، تلاش در تسریع اتمام کامل این خط داریم.
وی افزود: شروع فعالیتهای مترو یا قطار شهری به ۲۰ سال قبل باز میگردد و از سال ۱۳۸۲ عملیات اجرایی خط ۱ آغاز شده و فاز ۱ و ۲ خط ۱ اکنون فعال بوده و با سرفاصله ۱۶ دقیقه در حال فعالیت است و فاز ۳ از میدان کهن (سه راه امین) تا لاله تونل و ایستگاهها به اتمام رسیده و سه ایستگاه لاله در آخر شهریور، ایستگاه گازران در آخر آبان و ایستگاه قونقا در آخر بهمن طبق تابلوی زمانبندی نصب شده به اتمام خواهد رسید.
وحیدکیا در پاسخ به علت تاخیر پروژه متروی تبریز گفت: محدودیت منابع مالی علت اصلی این تاخیر است چرا که در شروع این پروژه مقرر بود ۵۰ درصد هزینه ساخت توسط دولت و ۵۰ درصد توسط شهرداری تامین شود. در ابتدای امر شهرداری در این زمینه با منابع غیرنقدی از جمله املاک و تملک وارد عمل شد و در سالهای گذشته سهم دولت کاهش و مسئولیت شهرداری افزایش یافت و با در نظر گرفتن اینکه در زمان آغاز پروژه هر کیلومتر ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه طلب میکرد، اکنون هر کیلومتر ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه میخواهد که مشکل را مضاعف میکند.
وحیدکیا در خصوص فعالیت خط ۱ قطار شهری گفت: با تکمیل سه فاز این خط، زمان انتظار ۱۶ دقیقه نیز کاهش خواهد یافت.
فضای سبز منطقه یک
بررسی پروژه های قرارگاه مسکن منطقه ۱۹ ️جلسه بررسی پروژه های قرارگاه مسکن منطقه ۱۹ با حضور مدیر مدیرعامل سازمان، شهردار منطقه ۱۹ و جمعی از معاونان و مدیران ذیربط برگزار شد. به گزارش شهرداران و اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه پس از طرح و بررسی کارشناسانه […]
منطقه۸
در نخستین جلسه شورای مدیران اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار سال ١٤٠٣ مطرح شد؛