راه‌اندازی خیابان غذا در شهر ارومیه

عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری‌، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه از شناسایی و جذب سرمایه‌گذار داخلی برای راه‌اندازی خیابان غذا در شهر ارومیه خبر داد.

به گزارش شهرداران، روند راه‌اندازی خیابان غذا در شهر ارومیه توسط عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری‌، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه آغاز شده است. ساسان ابراهیم‌زاده به تازگی اعلام کرده است که این اقدام به منظور شناسایی و جذب سرمایه‌گذار داخلی برای راه‌اندازی خیابان غذا در شهر ارومیه انجام شده است.

یکی از مراحل مهم در راه‌اندازی خیابان غذا، ساماندهی مشاغل سطح شهر و تخصیص بازارچه خوداشتغالی بانوان به صنف سیب‌زمینی‌فروشان است. ابراهیم‌زاده اعلام کرده است که در پارک الغدیر تعدادی کانکس به منظور فروش سیب‌زمینی تعبیه شده است. او امیدوار است که در آینده نزدیک بتواند بازارچه مخصوص فروش محصولات تولیدی بانوان سرپرست خانوار راه‌اندازی کند تا این قشر از جمعیت در مکانی مناسب واقع شده و حمایت شود.

در رابطه با سایر اغذیه‌فروشی‌ها، کبابی‌ها و فست‌فودهایی که در معابر شهری و با وسایل نقلیه امرار معاش می‌کنند، ابراهیم‌زاده معتقد است که با برنامه‌ریزی منظم می‌توان آن‌ها را ساماندهی کرد. این اقدام می‌تواند منجر به بهبود اقتصاد شهر و ایجاد اشتغال شود.

برای راه‌اندازی خیابان غذا در شهر ارومیه، کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر ارومیه سعی کرده است سرمایه‌گذار داخلی را شناسایی و جذب کند. این کمیسیون در جلساتی با سرمایه‌گذار داخلی مذاکراتی را در این رابطه انجام داده است. امیدواری وجود دارد که پس از طی مراحل قانونی، خیابان غذا در یک محل ثابت و مشخص در شهر ارومیه اجرایی شود. مکان‌هایی مانند خیابان پارک سلامت یا مسیر رودخانه شهرچای به‌عنوان مکان‌های مناسب برای راه‌اندازی این پروژه مطرح شده است.