بهره برداری از تصفیه خانه لوکال فاضلاب در پارک استاد کریمی مراغه‌ای

شهردار منطقه ۷ تبریز از اتمام عملیات احداث تصفیه خانه لوکال فاضلاب با هدف مقابله با بحران کم آبی و حفاظت از محیط زیست در جنوب غرب تبریز خبر داد.

به گزارش شهرداران، محمد رشتبری در تشریح این خبر گفت: تصفیه خانه لوکال با هدف مقابله با بحران کم آبی، پیشگیری از هزینه های تخلیه چاه سرویس های بهداشتی و در راستای حفاظت از محیط زیست در دو پارک کریمی مراغه ای و نیلوفر درحال احداث است که عملیات اجرای این عملیات در پارک زنده یاد استاد کریمی مراغه ای به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه پیش از این چاه سرویس های بهداشتی این دو پارک به صورت دوره ای تخلیه می شد که بارمالی بالغ بر  ۱۰ میلیون ریال در هر دوره داشت، اظهار کرد: این سیستم تصفیه به صورت بازیافت آنتی باکتریال بوده که نیاز به تخلیه چاه را از بین می برد و به این ترتیب انتقال فاضلاب که در طول مسیر همواره باعث انتقال آلودگی به محیط زیست می شد، از این چرخه حذف شد و خروجی این تصفیه خانه به چاههای جذبی هدایت می شود.

رشتبری با اشاره به بحران کم آبی عنوان کرد: یکی از پارامترهای مهم جوامع توسعه یافته بهره مندی از سیستم‌های جمع آوری تصفیه خانه فاضلاب است که با توجه به شرایط خشکسالی، استفاده از ظرفیت پساب فاضلاب خانه‌ها می‌تواند نقش موثری در افزایش آب های زمینی  داشته باشد.

رشتبری اجرای این عملیات را از دوماه گذشته عنوان کرد که شرکت سازنده با انجام مطالعات کار خود را آغاز کردند و در ادامه افزود: برای احداث این تصفیه خانه بالغ بر یک میلیارد  ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار صرف شد و امروز به بهره برداری رسید.