رییس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت:

ایجاد دانشکده حمل‌ونقل در دانشگاه فردوسی مشهد

رییس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پیشنهاداتی در زمینه ایجاد دانشکده حمل ونقل داشته‌ایم و این موضوع را به جد پیگیری کردیم و جلساتی در این خصوص برگزار شده است.

“محمود شریعتی” در مراسم رونمایی از اتمام فرآیند تعمیر اساسی ۱۱ دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد اظهار کرد: صنعت حمل و نقل هر کشور بین شهری و درون شهری‌ قطعا یکی از شاخصه‌های مهم توسعه آن کشور است، این صنعت شاخص است و در هر شهر و کشوری وجود دارد و تاثیرات شگرفی روی توریست و شهر می‌گذارد.

وی افزود: این صنعت مهم در کشور و مشهد ایجاد شده است و ۱۲ سال از آن می‌گذرد؛ امید دارم هر چه سریع‌تر این شبکه ریلی در شهر ما کامل شود؛ همچنین دانشگاه فردوسی و‌دانشکده مهندسی از چند سال گذشته‌همکاری‌هایی‌را آغاز کرده بود، پژوهشکده‌ای در اینجا در موضوع حمل و‌نقل ریلی راه‌اندازی‌شده است. امیدواریم با اقدامات جدید پژوهش‌های خوبی در این زمینه صورت بگیرد.

رییس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پیشنهاداتی در زمینه ایجاد دانشکده حمل ونقل داشته‌ایم و این موضوع را به جد پیگیری کردیم و جلساتی در این خصوص برگزار شده است؛ دانشکده حمل و‌ نقل تهران با هزینه مستقیم راه‌آهن‌ کشور ایجاد شده است؛ مقرر شد به زودی‌ بازدیدی از این دانشگاه داشته باشیم یا به‌صورت مستقیم یا در قالب گرایش‌های‌مختلف‌ ایجاد کنیم.