استاندار آذربایجان‌غربی؛

بهره برداری از۸۶ پروژه در بخش کشاورزی آذربایجان غربی

همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان غربی، 86 پروژه بخش کشاورزی این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در مراسم افتتاح این طرح‌ها به اهمیت حوزه کشاورزی در بحث دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت منابع آبی با اصلاح الگوی کشت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

محمدصادق معتمدیان اضافه کرد: پس از اتمام طرح‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه، طرح‌های نرم افزاری برای اصلاح الگوی کشت اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای هرگونه برنامه باید هم راستا با تقویت وضعیت معیشتی کشاورزان باشد، افزود: هیچ برنامه‌ای بدون لحاظ وضعیت معیشتی کشاورزان اجرا نخواهد شد؛ کشاورزان باید به سمت کشت محصولات کم آب بر با ارزش افزوده بالا سوق داده شوند.

معتمدیان با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری آذربایجان‌غربی باید شناسانده شود، تاکید کرد: از طرفیت‌های بخش خصوصی و حاکمیتی برای سرمایه گذاری در استان بهره‌مند خواهیم شد.

وی همچنین از راه اندازی خط ریلی ترانزیتی تا پایان سال جاری در آذربایجان‌غربی‌ خبر داد و یادآور شد: این خط ریلی کمک شایانی به بخش تولید خواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت بالا بردن ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان در جهت افزایش درآمد کشاورزان گفت: جذب سرمایه گذار در راستای بسته بندی، سورتینگ و تجاری سازی محصولات تولیدی استان در این راستا صورت می گیرد و ما نیز از احداث این واحد ها حمایت می کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی لازم در راستای جلوگیری از خام فروشی محصولات تولیدی استان در بخش کشاورزی و معادن استان صورت می گیرد.

وی همچنین از توسعه واحد های گلخانه‌ای در استان خبر داد و گفت: برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی، کاهش مصرف آب و اشتغال فارغ‌التحصیلان کشاورزی نهضت احداث و توسعه واحدهای گلخانه ای در استان آغاز شده است .

وی همچنین تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی در استان را مورد تاکید قرار داد گفت : کشاورزی آذربایجان‌غربی به سمت کاشت محصولات کم آب بر با ارزش افزوده بالا پیش می رود.