۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر استانی ریاست‌جمهوری به پسماند آمل

شهردار آمل:

شهردار آمل با اعلام بر اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی سفر ریاست‌جمهوری به پسماند زباله آمل از آمادگی شهرداری برای ساماندهی معضل زباله با ورود وزارت کشور مطرح کرد.

به گزارش شهرداران و  خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی داودی شامگاه _دوشنبه، بیست‌ویکم خرداد_ در نشست با خبرنگاران این شهرستان با اشاره به پروژه هزارسنگر اظهار کرد: در اجرای این پروژه پنج طرح مختلف شورای ترافیک استان ارائه شد و شهرداری از بین آن طرح‌ها مکلف به اجرای آن شد.

وی با بیان اینکه پروژه چهار ماهه را طی ۴۰ روز تمام کردند که اکنون فضا به این شکلی درآمد، افزود: برای حل مشکل ترافیک هزارسنگر باید دیگر دستگاه‌های هم ورود پیدا کنند تا مشکل آن حل شود.

شهردار آمل گفت: البته شورای تأمین شهرستان تصمیماتی گرفت تا اداره راه بریدگی طراحی کند و شهرداری نیز با هزینه سازمان انجام دهد، منتهی اکنون منتظر ارائه طرح هستیم با توجه به اینکه در امر زیباسازی داخل میدان نارضایتی وجود دارد.

داودی با اشاره به نیروهای حجمی در شهرداری از وجود تعدادی از این کارکنان را در دیگر مراکز دیگر مشغول عنوان و مطرح کرد: با وجود حجم این نیروها طی حضورم در شهرداری آمل یک نیرو به مراکز دیگر نرفته است، گرچه این اتفاق و انتقال نیروها به سایر ادارات در همه شهرها اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه رسانه را به عنوان چشم بیدار نگاه می‌کنم و نسبت به انتقادات حتی تند نباید موضع بگیریم، تصریح کرد: در اجرای طرح نهضت آسفالت در این دو سال گذشته بیشتر از هشت سال گذشته در سطوح مختلف کوچه‌ها و خیابان‌های آمل آسفالت زده شد و بدون اینکه آسفالتی از جایی خریداری شود، بلکه کارخانه آسفالت را مجدد راه‌اندازی کردیم؛ در این طرح آسفالت خیابان‌های مناطق کم‌برخوردار در اولویت بودند.

شهردار آمل طرح هسته مرکزی را دغدغه مهم حوزه شهری عنوان و تصریح کرد: پل معلق سال‌ها است که قابلیت استفاده ندارد و سازنده آن گفته بود که تضمینی بر تحمل باری را ندارد و باید در اسرع وقت مسدود شود و عملیات بازسازی آن انجام شود.

وی ادامه داد: به منظور رضایت کسبه‌های این مسیر ابتدا عملیات اجرایی طرح را از خود مکان شهرداری شروع کردیم و این طرح تحت عنوان خدمات فراخوان داده شد و هم‌اکنون طرح در حال انجام است، اگرچه دغدغه اصلی ما پل معلق است که وضعیت بدی دارد.

شهردار آمل از راه‌اندازی سامانه همدل در این سازمان خبر داد و گفت: در این سامانه هر کسی می‌تواند گزارش کار را بنویسد که این یک اتفاق خوبی است؛ بین شورا و شهرداری نیز تعامل خوبی برقرار است و اگر اختلاف نظری وجود دارد در حد کاری است.

داودی مجموعه پروژه‌های مهم شهرداری را اجرای پیاده‌روسازی ورودی تهران، میدان هزارسنگر و پارک مینیاتوری بیان و اضافه کرد: برای این پارک سرمایه‌گذار خوبی داریم و به زودی این پارک فاز بعدی آن دستور کار قرار می‌گیرد که برای هسته مرکزی بیش از ۹۰ میلیارد و برای هزار سنگر برآورد ۱۸ میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده است.

وی در خصوص معضل زباله آمل گفت: از محل سفر شهید آیت‌الله رئیسی به مازندران ۳۰۰ میلیارد تومان در امر پسماند زباله اختصاص یافت، اما همچنان در مواضع جابه‌جایی زمین، کارخانه زباله و امحای زباله چندان پیشرفتی نداشتیم، هر چند متولی امر وزارت کشور است، اما آمادگی لازم در امر همکاری را شهرداری آمل دارد.

شهردار آمل با بیان اینکه برای اولین بار تجهیزات خاصی برای مجموعه آتش‌نشانی در نظر گرفتیم، افزود: دستور نردبان برای بلند مرتبه‌سازی و نردنبال بالای ۶۰ متر داده شد که با وجود اینکه تولید داخل نداریم، اما قول خرید داده شده است؛ آتش‌نشانی به‌عنوان دستگاه خدمات‌دهی نگاه می‌شود و مردم باید از آن نفع ببرند.

وی مسئله کشتارگاه سنتی را برای آمل ضروری خواند و تاکید کرد: در این امر هیچ نقض اعمالی صورت نگرفته است، سطح پردازش باید نصب می‌شود و از طرف فرماندار پیگیر این قضیه هستند.

داودی ادامه داد: اگر مشکلات قانونی حل شود شهرداری حاضر است زمینی به عنوان مشارکتی و بدون سود برای ساخت کشتارگاه صنعتی در دستور کار قرار دهد، این زمین واقع در بین شرکت کاله و آمل طیور است.