کارگاه آموزشی مدیریت شرایط اضطراری در آتش‌سوزی در سنندج برگزار شد

امروز صورت گرفت؛

کارگاه آموزشی تئوری عملیاتی مدیریت شرایط اضطراری در آتش‌سوزی مراتع، جنگل‌ها و محصولات کشاورزی به همت شهرداری سنندج برگزار شد

به گزارش شهرداران و ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سنندج، کارگاه آموزشی تئوری عملیاتی مدیریت شرایط اضطراری در آتش‌سوزی مراتع، جنگل‌ها و محصولات کشاورزی به همت شهرداری سنندج  برگزار شد.

موحد بابایی رئیس اداره مدیریت بحران پدافند غیرعامل شهرداری سنندج در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی اظهار کرد: جامع هدف در این دوره آموزشی دهیاران، نیروهای سازمان سیما و منظر و سازمان آتش‌نشانی شهرداری سنندج و آتش‌بان‌های منابع طبیعی هستند.

وی گفت: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست طبیعی از درختان، گونه‌های گیاهی تا حیوانات و جانوران هدف اصلی از برگزاری این کارگاه آموزشی است.

رئیس اداره مدیریت بحران پدافند غیرعامل شهرداری سنندج با بیان اینکه آموزش دهیاران در حوزه وظایف شهرداری نیست، گفت: با توجه به بالا بودن سطح کیفی کارگاه به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر از بستر فراهم شده با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداری‌ ظرفیت شرکت دهیاران در این دوره اموزشی فراهم شد.

وی با تاکید براینکه اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص توسط فرمانداری به دهیاران انجام گرفته است، گفت: برگزاری این کارگاه آموزشی می‌تواند تاثیر بسزایی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی داشته باشد که البته نمونه موفق اجرای این طرح را در کوه آبیدر سنندج شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه مراحل مدیریت بحران کاملا در اجرای این طرح در کوه آبیدر انجام شد گفت: پیشگیری، آمادگی، مقابله و در نهایت بازسازی از مراحل مدیریت بحران است.

به گفته رئیس اداره مدیریت بحران پدافند غیرعامل شهرداری سنندج، در حوزه پیشگیری در کوه آبیدر هرس درختان، ایجاد آتش بر، علف زنی و…انجام شده است.

بابایی با بیان اینکه در زمینه آمادگی سعی کرده ایم تجهیزات لازم اطفا حریق شامل آتش کوب، دمنده و غیره را تهیه کنیم، عنوان کرد: این تجهیزات در چهار کانکس در کوه آبیدر مستقر و در کنار این مهم آموزش همکاران آتش نشان و سازمان‌های مردم نهاد نیز به صورت مستمر انجام شد.

وی از پاییش مستمر محیط در آبیدر برای مقابله و کنترل آتش سوزی‌های احتمالی به عنوان دیگر اقدام انجام گرفته در این حوزه نام برد و گفت: با انجام این اقدامات سال گذشته کمترین آسیب را در حوزه آتش‌سوزی در کوه آبیدر داشتیم و در حوزه بازسازی طی دو سال گذشته ۶ هزار اصله نهال کاشته شده و این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره مدیریت بحران پدافند غیرعامل شهرداری سنندج افزود: این امادگی را داریم این دوره آموزشی را خارج از محدوده شهری و در تمام بخش‌ها و شهرستان‌ها برگزار کنیم.