فوت کارگر خدمات شهری در پی ورود غیرقانونی یک خودرو به مسیر اتوبوسBRT

بامداد صبح جمعه ۲۶ خردادماه یکی از پاکبانان خدوم شهرداری تهران در حین انجام  وظیفه، براثرسانحه رانندگی در بزرگراه شهیدچمران جان خود را از دست داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲ ،بامداد صبح جمعه ۲۶ خردادماه یکی از پاکبانان خدوم شهرداری تهران در حین انجام  وظیفه، براثرسانحه رانندگی در بزرگراه شهیدچمران جان خود را از دست داد.

علی اصغر طاهری،معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه دلخراش گفت: پس از نظافت لاین وسط بزرگراه شهید چمران که به صورت مکانیزه انجام شده بود این نیروی خدمات شهری مشغول جمع آوری  زباله ها و همچنین شاخ و  برگ در محدوده یکی ازایستگاه های بی آر تی بود که متاسفانه دچار این حادثه شد.

وی افزود: متاسفانه راننده خاطی  خودرو بدون توجه به ممنوعیت تردد خودروها در مسیر ویژه بی.آر.تی، وارد این محدوده شده و خط ترمز ۵۰ متری خودرو حاکی از آن است که وی پس از برخورد با نیروی شهرداری تهران توقف نکرده و به راه خود ادامه داده است.

طاهری ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم این نیروی خدوم شهرداری تهران گفت:  مدیریت شهری موضوع شناسایی خودروی متخلف را  از طریق مراجع انتظامی و قضایی پیگیری  و تا حصول نتیجه در این خصوص از هیچ اقدامی فروگذاری نخواهد کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به اینکه مدیریت شهری تمامی تلاش خود را برای  صیانت از جان و امنیت نیروهای پاکبان به کار گرفته و همواره بر تامین تجهیزات و آموزش کارگران توسط پیمانکاران تاکید دارد گفت: علیرغم اینکه نظافت و رفت وروب بزرگراهی  به صورت  مکانیزه انجام می شود اما برای جمع آوری زباله پس از عملیات مکانیزه در بزرگراه ها ناگزیر  هستیم  تا از توان نیروی انسانی استفاده شود.

لازم به ذکر است که مسیر خطوط بی آر تی ویژه تردد اتوبوس است و خودروهای شخصی اجازه تردد در این مسیر ندارند و بی توجهی به قوانین و ضوابط رانندگی منجر به حوادثی بدین شکل می شود.