رفع هرگونه مزاحمت صنفی در محلات با هدف تامین آسایش شهروندان

فعالیت اصناف و مشاغل مزاحم زیر ذره‌بین شهرداری منطقه۶ تهران

معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری منطقه٦ تهران، از اجرای طرح پایش ٣٦٠ درجه درسطح نواحی شش‌گانه با هدف شناسایی و برخورد قانونی با اصناف و مشاغل مزاحم و تامین آسایش و رفاه بیشتر برای شهروندان خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران؛ معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری منطقه۶ تهران، از اجرای طرح پایش ٣۶٠ درجه درسطح نواحی شش‌گانه با هدف شناسایی و برخورد قانونی با اصناف و مشاغل مزاحم و تامین آسایش و رفاه بیشتر برای شهروندان خبر داد.

حسن اختر دانش، در این باره گفت: بدون تردید شهروندان ساکن در شهر یکسری نیاز‌ها و خواسته‌هایی دارند که با فعالیت اصناف و مشاغل مختلف تامین می‌شود، اما به شرط رعایت قانون و مقررات، یعنی در این میان حقوق شهروندان محفوظ بماند و باعث سلب رفاه و آسایش خاطر ساکنان شهر نباشد.

اختردانش، اضافه کرد: گاهی اوقات نیز فعالیت غیرقانونی و بدون ضابطه برخی اصناف و مشاغل به جز نارضایتی مردم، به محیط‌ زیست شهر، آراستگی و سیمای شهر و بهداشت شهر خسارت و آسیب وارد می‌کند مثلا استفاده از بنر‌ها و پایه‌ های تبلیغاتی غیرمجاز در سطح معابر و پیاده‌روها که از یکسو سد و معبر است و در مسیر رفت‌و‌ آمد مردم به‌ ویژه افراد سالخورده و معلولان مانع ایجاد می‌کند و از سوی دیگر اغتشاشات بصری را به ارمغان می‌آورد.

معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری منطقه۶ تهران، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع کارشناسان اداره ساماندهی منطقه شش با همکاری نواحی شش‌گانه با انجام گشت‌های میدانی نا‌محسوس در محلات، فعالیت اصناف و مشاغل مختلف از‌جمله آهنگری‌ ها، تعمیرگاه‌ های خودرو، نمایشگاه‌های اتومبیل و… را زیر ذره‌بین می‌گیرند و در صورت برخورد با متخلفان با راهکار‌های قانونی با صاحبان اینگونه مشاغل برخورد می‌کنند.