عضویت بیش از ۳۶۷ هزار مشترک در سامانه‌های بازیافت آنلاین

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از عضویت بیش از 367 هزار مشترک در سامانه‌های بازیافت آنلاین زباله خبرداد.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از عضویت بیش از ۳۶۷ هزار مشترک در سامانه‌های بازیافت آنلاین زباله خبرداد.

ایمان فرهمندی با بیان اینکه با افزایش جمعیت روزافزون شهرها، شاهد افزایش تولید زباله و پسماندها نیز هستیم، اظهار کرد: این موضوع در شهری مثل مشهد که سالانه جمعیتی معادل یک سوم جمعیت کل کشور را میزبانی می‌کند، پررنگ‌تر از سایر شهرها است.

وی گفت: برهمین اساس بود که مدیریت بازیافت زباله در مشهد طی سال‌های اخیر در دستورکار شهرداری قرار گرفت و در دوره ششم با جدیت مضاعفی دنبال شد.

فرهمندی افزود: با مدیریت بازیافت زباله و بهره‌گیری از شیوه‌های جدید جمع‌آوری پسماند و بازیافت سعی شده بسترسازی مناسبی برای خانواده‌ها و کسبه مشهدی داشته باشیم؛ به نحوی که هر شهروند با گوشی هوشمند خود می‌تواند ثبت درخواست داشته باشد و خودرو تحویل بازیافت به محل سکونت یا محل کار اعزام شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه سامانه‌های مختلف و متنوع بازیافت آنلاین توسط شهرداری مشهد با همکاری بخش خصوصی تعریف شده که به شهروندان ارائه خدمات می‌کنند، تصریح کرد: بسیار خرسندیم که این هفت سامانه‌ با استقبال مردمی هم همراه شده و امروز بیش از ۳۶۷ هزار مشترک در آن‌ها عضو هستند.

وی با تاکید بر لزوم تداوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبداء و استفاده از ظرفیت سامانه‌های بازیافت آنلاین توسط شهروندان، گفت: از این طریق، علاوه بر سهیم شدن خانواده‌ها و کسبه در سود حاصل از فروش مواد بازیافتی، گام موثری در جهت کمک به سلامت محیط زیست برمی‌داریم که بسیار حائز اهمیت است.