ضرورت توجه ویژه‌ دولت آینده به موضوع کودکان کار

نقیب مطرح کرد؛

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مقابله با کار کودک مراسمی توسط سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با حضور گروه‌های جهادی، NGO ها و مسئولان مدارس پویاشهر ویژه کودکان کار در مدرسه دارالفنون منطقه ۱۲ برگزار شد.
به گزارش شهرداران روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، در این مراسم که سید محمد نقیب سرپرست سازمان و برخی مدیران شهری حضور داشتند آخرین وضعیت ساماندهی کودکان کار و خیابان و موانع و مشکلات پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نقیب شنونده صحبت‌های برخی از مدیران مراکز پویاشهر بود.
سرپرست سازمان خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران پیرامون برگزاری این جلسه با حضور NGO ها و مدیران مراکز پویاشهر گفت: در ایام هفته مقابله با کار کودکان هستیم و در این مراسم مشکلات و موضوعات مطرح و بررسی شد و مقرر گردید نشستی به صورت ماهانه داشته باشیم و امیدوارم این نشست ها مرتب برگزار شود تا موانع و مشکلات پیش رو برای ساماندهی کودکان کار و خیابان را بررسی کنیم.
سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی با بیان اینکه دولت ها قول هایی در حوزه کودکان کار داده اند که باید به آنها پایبند باشند اذعان داشت: باید توجه ویژه‌ بخش های مختلف در حوزه کودکان کار از دولت محترم آینده مطالبه شود. ما هم در سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تعهداتی داریم که پیگیری می کنیم تا همه کودکان در شهرمان کودکی کنند و امیدواریم این تلاش ها مثمرثمر باشد و شهری داشته باشیم که هیچ کودکی دیگر به سمت کار کردن نرود و هر اتفاق مثبتی که برای همه کودکان می افتد برای این کودکان هم رخ دهد.
نقیب در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمامی گروه‌های جهادی، NGO ها و مسئولان مدارس پویاشهر، ابراز امیدواری کرد با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های ویژه استعدادیابی، توانمندسازی و آموزش کودکان کار و خیابان که تاکنون رقم خورده ، شاهد نتایج مثبتی در این حوزه باشیم.