ساماندهی کریدور اربعین در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به تلاش صورت گرفته برای ساماندهی کریدورهای موسوم به اربعین در استان گفت: در این راستا، ۲۰ کیلومتر جاده روکش آسفالت شده و دهها کیلومتر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شهرداران و  خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی راهداری استان، ایرج دست‌نشان با اشاره به تلاش صورت گرفته برای ساماندهی کریدورهای موسوم به اربعین در استان اظهار کرد: در این راستا، ۲۰ کیلومتر جاده روکش آسفالت شده و دهها کیلومتر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است ۶۰ کیلومتر از محورهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر که محل عبور زائران به خاک کشور عراق است، در سال جاری روکش آسفالت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: همچنین برای روکش آسفالت حدود ۱۵۰ کیلومتر دیگر برنامه‌ریزی شده که در مرحله اخذ اعتبار و مجوز برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار قرار دارد.

دست‌نشان ادامه داد: ساماندهی و بهبود وضعیت کریدور اربعین در استان از جمله مهمترین برنامه‌های این سازمان است تا روند حضور زوار در مرز تمرچین تسهیل شود.

وی تصریح کرد: لکه‌گیری و روکش آسفالت محور ارومیه – مهاباد به طول ۱۴ کیلومتر، مهاباد – میاندواب به طول ۱۰ کیلومتر و بهسازی تقاطع سه راهی ایواوغلی به طول ۳.۲ کیلومتر نیز در این راستا صورت می‌گیرد که با پیشرفت های مختلف در حال انجام هستند.