دوازدهمین جلسه شورای معاونین شهرداری لواسان برگزار شد

سرپرست شهرداری لواسان گفت: شهرداری بنگاه اقتصادی نیست بلکه یک ارگان خدمتگذار است و نباید صرفا تفکر درآمد زایی در آن مطرح باشد.

به گزارش شهرداران، به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر لواسان، دوازدهمین جلسه شورای معاونین شهرداری لواسان با حضور سید علی حسینی سرپرست شهرداری لواسان و سایر معاونین صبح روز شنبه مورخ ۲۶ خرداد ماه در سالن جلسات آفتاب برگزار شد.
در این جلسه حسینی ضمن عرض تبریک بمناسبت عید سعید قربان  گفت: هفته پیش رو را با اراده مصمم برای خدمت آغاز می کنیم و مسئولین باید کاهش هزینه های جاری را سرلوحه امور قرار دهند.
وی همچنین دستور حذف داربست نصب بنر به دلیل مشکلات بصری در سطح شهر و تعویض تابلو های عکس شهدای گردنه قوچک را به واحد روابط عمومی ابلاغ کرد.
حسینی پس از استماع گزارش هفتگی معاونتهای مالی، شهرسازی و عمرانی اظهار کرد: شهرداری بنگاه اقتصادی نیست بلکه یک ارگان خدمتگذار است و نباید صرفا تفکر درآمد زایی در آن مطرح باشد.  به طور نمونه در مورد دریاچه ها ما از ابتدا با رویکرد درآمد زایی به آن نگاه نکردیم  و یکی از بهترین طرح های صورت گرفته سنوات گذشته شهر لواسان ساماندهی دریاچه ها بوده است.
وی همچنین دستور شرکت در یکی از کمیسیون های ماده صد در هفته را به سرپرست واحد شهرسازی داد و در سایر موارد نیز پیگیری ساز و کار وصول عوارض، تعیین تکلیف سالن ورزشی سبو و زمین ورزشگاه شهدای لواسان را از واحد های نوسازی، فرهنگی ورزشی و املاک خواستار شد.
هادی امینی مسئول حوزه معاونت فنی و عمرانی نیز از  برگزاری و انعقاد قرارداد ۶ پروژه و تهیه برآورد اولیه و اسناد مناقصه ۷ پروژه تعریف شده در بودجه سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: ۵ پروژه باقی مانده از سال ۱۴۰۲ در حال انجام است  و پیاده راه سازی با ۹۰ درصد، ساختمان البرز ۵ درصد، ساختمان مرکزی ۵۵ درصد، جدول بندی سطح شهر ۶۰ درصد، رفیوژ کمربندی ۱۰ درصد و لکه گیری معابر با ۹۵ درصد(۱۳۱۰ تن) پیشرفت در حال اجرا هستند.
حسینی پس از استماع گزارش واحد فنی عمرانی اظهار داشت: لیست پیمانکاران فاقد صلاحیت اجرایی باید تهیه شود تا این پیمانکاران پیش از بازگشایی پاکت (ج) رد صلاحیت شده و اجازه حضور در مناقصه و پروژه های شهر را نداشته باشند و کارها می بایست با پیمانکاران متعهد پیش برود و در زمان بندی تعیین شده به اتمام برسد.
وی همچنین دستور ساماندهی و تکمیل بوستان زمرد و بوستان چناربن سوم همچنین به روز رسانی مینی بوس های قدیمی را با توجه به کارآمدی بیشتر  صادر کرد.
در خاتمه جلسه مجددا طرح جنگلهای سبو مورد بررسی قرار گرفت که سرپرست شهرداری در این خصوص تاکید کرد:  رویکرد شهرداری در پروژه ها صرفا درآمد زایی نیست و حفظ و نگهداری این جنگل به دلیل قرار گیری در شهر لواسان و افزایش سرانه فضای سبز شهرداری برای ما دارای اهمیت است و باید تمام تلاشمان را در جهت حفظ آن به کار ببندیم