سرپرست کمیسیون ماده 100 شهرداری اصفهان خبر داد:

ثبت بیش از ۴ هزار درخواست رسیدگی با کمیسیون ماده ۱۰۰ طی سال جاری در اصفهان

سرپرست کمیسیون ماده 100 شهرداری اصفهان با ارائه گزارشی از دریافت 4 هزار و 838 درخواست رسیدگی در سال 1403 توسط کمیسیون ماده 100 شهرداری اصفهان خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از پورتال اطلاع رسانی شهرداری اصفهان، سرپرست کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با ارائه گزارشی از دریافت ۴ هزار و ۸۳۸ درخواست رسیدگی در سال ۱۴۰۳ توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان خبر داد.

مهرداد محلوجی با بیان اینکه در سه ماه اول سال جاری تعداد دو هزار و ۲۲۸ رای توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان صادر شده است، اظهار کرد: از این تعداد، یک هزار و ۸۳۴ رای مورد بررسی و ۳۹۲ رای شامل تجدید نظر بوده است.

وی افزود: از اول سال ۱۴۰۳ تا پایان خردادماه، تعداد چهار هزار و ۸۳۸ درخواست رسیدگی تخلف شهری به کمیته ماده صد ارسال شده که آرای صادره مشتمل بر ۱۴ هزار و ۶۳۵ بند تخلف بوده است و از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۱ مورد جریمه، ۳۲۴ مورد رفع تخلف و ۲ هزار و ۲۳۰ مورد شامل سایر آراء بوده است.

وی ادامه داد: اضافه ساخت مازاد بر پروانه با ۲ هزار و ۸۱۸، تبدیل با ۲ هزار و ۱۶ و احداث بالکن مازاد بر پروانه در گذر با ۹۱۷ مورد، به ترتیب در جایگاه یک تا سوم با بیشترین فراوانی تخلفات شهری اصفهان قرار دارند.

سرپرست کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با اعلام اینکه بر اساس آمار موجود، در بازه زمانی سه ماه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۶۳۵ تعداد ریز آراء در حوزه تخلفات ساختمانی در کلان‌شهر اصفهان صادر شده است، اظهارکرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۲ با ۱۴ هزار و ۵۳۱ مورد تغییر محسوسی نداشته و نسب به سال ۱۴۰۱ نیز با ۱۲هزار و ۳۱۴ مورد روند نسبتا افزایشی داشته است.

وی هدف شهرداری را کمک به حل مشکلات محلات در زمینه ساخت و سازها دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان شخصا پیگیر پرونده های خود باشند و به هیچ وجه پرونده خود را به واسطه ها یا دیگر افرادی که ذی نفع نیستند، واگذار نکنند.