مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد گفت:

تعمیر اساسی ۱۱ واگن قطارشهری باعث صرفه جویی ۱۰۸ میلیارد تومانی شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد گفت: در سال جاری از مجموع ۶۰ واگنی که در اختیار داشتیم تعمیرات اساسی ۱۱ واگن‌ را به پایان رساندیم؛ هشت‌میلیارد تومان در زمینه خدمات و‌ ١٠٠ میلیارد تومان در زمینه مهندسی صرفه جویی کرده‌ایم.

“مجتبی زمانیان‌‌وحیدی” در مراسم رونمایی از اتمام فرآیند تعمیر اساسی ۱۱ دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد اظهار کرد: امروزه یکی‌ از شاخصه‌های‌ شهرهای‌مدرن حمل و‌نقل‌ است؛ مترو و قطار شهری از این‌جهت که شاخصه‌های مختلفی دارد مورد توجه مدیران شهری‌ قرار داشته است.

وی افزود: در سال ۱۳۷۹ عملیات اجرایی خط یک آغاز شد و همزمان با ادامه عملیات خط یک از سال ۱۳۸۷ عملیات خط دو‌ آغاز شد و در ۱۲ سال پیش مثل‌ چنین روزی خط یک مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ تا امروز از مجموع ۸۴ کیلومتر‌خط پیش بینی شده ۳۸ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد گفت: هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است و ما از طرف شهرداری مشهد وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن خدمات ارائه دهیم.

زمانیان‌وحیدی ادامه داد: تعمیر و‌نگهداری از اهمیت زیادی‌برخورد‌ار است. تحریم‌های ظالمانه در همه حوزه‌ها اثرگذار بوده است. سال ۱۳۹۴ پیرو منویات رهبرانقلاب موضوع مهندسی معکوس و تولید قطعات ساخت داخل‌در دستور کار قرار گرفت؛ از سال ۱۳۹۶ شاهد تولید قطعات بودیم و امروز بعد از هفت سال توانستیم ۱۵۰ قطعه، ۳۰۰ تجهیز و ۲۰ دستگاه را مهندسی معکوس کنیم و ۱۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشته باشیم، همچنین دو دستگاه ثبت اختراع شده است و توانسته‌ایم بحث خدمات مهندسی را بومی سازی کنیم.

وی تصریح کرد: حاصل همکاری ما بین دانشگاه‌های‌ فردوسی و شریف تعدادی سند تدوین شده است که امروز به صورت نمادین دو سند رونمایی‌می‌شود. در سال جاری از مجموع ۶۰ واگنی که در اختیار داشتیم تعمیرات اساسی ۱۱ واگن‌ را به پایان رساندیم. هشت‌میلیارد تومان در زمینه خدمات و‌ ١٠٠ میلیارد تومان در زمینه مهندسی صرفه جویی کرده‌ایم.