تداوم اجرای طرح توسعه فیبرنوری تبریز

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز از روند شتاب گیری اجرای پروژه بزرگ تونل اختصاصی شبکه فیبر نوری خبر داد.

به گزارش شهرداران، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز از روند شتاب گیری اجرای طرح توسعه پروژه بزرگ تونل اختصاصی شبکه فیبر نوری خبر داد.

محمدرضا کاظمی گفت: به منظور توسعه تونل اختصاصی شبکه فیبر نوری شهرداری تبریز طی ۴۸ ساعت گذشته در مسیرهای منطقه ائل گلی میدان قائم به سمت جاده باسمنج و بیمارستان ولیعصر تبریز به سمت فلکه شهریار به متراژ ۹۹۰ کیلومتر، حفاری، میکروداکت گذاری و پرکاری انجام شد.

کاظمی به نقش فیبر نوری در تحقق شهر هوشمند اشاره کرد و افزود: شبکه فیبرنوری نقش مهمی در پشتیبانی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای رسیدن به اهداف شهرهوشمند را ایجاد کرده و  شبکه‌های ارتباطی سریع، قابل اعتماد و ایمن را تضمین می‌کند.

مدیر عامل فاوا ابراز داشت: در دنیای جدید لازمه هر شهر یک مرکز فرماندهی اطلاعاتی است که با توسعه شبکه فیبر نوری و بستر پایدار اینترنت صورت می گیرد که این امر نیازمند تعامل تمام ارگان ها بوده و در واقع تحقق شهر هوشمند در گرو توسعه ایجاد بستر فیبر در شهرها است، در همین راستا شهرداری تبریز بعنوان نهاد ایجادکننده ی زیرساخت این بزرگراه اطلاعاتی با تعامل با اپراتورهای مجری طرح موجبات کاهش هزینه ها و افزایش بازدهی و کوتاه تر شدن زمان اجرای این پروژه را فراهم کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: توسعه فیبر نوری علاوه بر ایجاد بستر شهر هوشمند، شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک، موضوعات مهم دیگری در زمینه دانشگاهی و پژوهشگاه ها تسهیل می بخشد و در شرایطی که امروزه جهان در گذر از فضای مجازی به دنیای مجازی می باشد و طبیعتا نقش بسترپایدار اینترنت در توسعه دنیای مجازی بسیار پررنگ است.