بازار گیاهان بهاری و دارویی در پیرانشهر راه‌اندزای می‌شود

شهردار پیرانشهر:

شهردار پیرانشهر از راه‌انداز بازار عرضه مستقیم گیاهان بهاری و دارویی در این شهر در فضایی به مساحت ۱۴۴۰ مترمربع با ۶۴ باب مغازه خبر داد.

به گزارش  شهرداران  خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صفر تفاخر امروز _پنج‌شنبه بیست‌وچهارم خرداد_ در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی بازار گیاهان بهاری در پیرانشهر خبر داد.

وی افزود: گره بلاتکلیفیِ بازار گیاهان بهاری پیرانشهر پس از ۱۵ سال باز می‌شود.

شهردار پیرانشهر گفت: با این اقدام به یکی دیگر از دغدغه‌های چندین ساله‌ی شهروندان مبنی بر ساماندهی بازار سنتی فروش گیاهان بهاری و میوه‌های فصلی جهت رفع سدمعبر، زدودن سیمای ناپسند معابر شهری، ساماندهی مشاغل و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، جامه عمل پوشانده شده و بعد از ۱۵ سال گامی مؤثر برای رفع نگرانی‌های مردم برداشته می‌شود.

تفاخر ادامه داد: راه اندازی این مرکز، افزون بر عرضه مستقیم گیاهان بهاری، دارویی و میوه و تره‌بار فصلی و ایجاد بستر اشتغال دائم برای کسبه، حضور بیشتر تولید کنندگان و فروشندگان این گیاهان را نیز فراهم می‌کند و با این حرکت گامی مؤثر برای عرضه این گیاهان دارویی و تأمین نیاز روزمره مردم شهرستان برداشته می‌شود.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح اشتغال‌زایی و تأمین درآمد پایدار در زمینی حصارکشی شده به گستره حدود ۱۴۴۰ متر مربع در قالب ۶۴ باب مغازه ۱۲ متر مربعی در پارک کودک شروع شده و اکنون با پیشرفت بسیار مطلوبی در حال اجرا است.