انحصارزدایی رودخانه کرج به کمک همه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی

استان البرز

طی بازدیدی از سوی مدیران عالی دستگاه قضاء در استان البرز و مجموعه مدیران مدیریت شهری شهرداری کرج، پروژه پاکرود که به منظور پاکسازی حاشیه رودخانه کرج از دست خواص اجرایی شد، نظارت و روند اجرای پروژه بررسی شد.

به گزارش شهرداران و  خبرگزاری ایمنا از البرز، عصر امروز _پنج شنبه بیست و چهارم خرداد_رئیس کل دادگستری البرز و دادستان مرکز استان با همراهی شهردار و اعضای شورای شهر کرج، از روند تکمیل فاز دوم احداث نخستین تفرجگاه عمومی در اراضی آزادسازی شده حاشیه رودخانه با عنوان «پارکرود» بازدید به عمل آوردند.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز، در حاشیه این بازدید ضمن قدردانی از همراهی و اقدامات استانداری و مدیریت شهری کرج در به ثمر نشستن این پروژه تفریحی اظهار کرد: محل احداث «پارکرود» که امروز فاز نخست آن به صورت رایگان قابل استفاده برای عموم مردم است، پیش از این از سوی دستگاه‌های حاکمیتی و اشخاص حقیقی به صورت اختصاصی استفاده می‌شد اما با دستور ریاست قوه و شروع یک کار جدی و همه‌جانبه، امروز انحصار زدایی در بهره مندی از طبیعت خدادادی محقق شده است.

به گفته وی، مجموعه «پارکرود» پس از آزادسازی‌های صورت گرفته و تحویل اراضی، با همت شهرداری کرج و حمایت‌های اعضای شورای شهر به صورت فضای تفرجگاهی و تفریحی آماده سازی و هدیه به مردم شد، در واقع اقدامات قوه قضائیه و مدیریت شهری مکمل یکدیگر در رقم خوردن این اتفاق خوب بوده است.

مسعود محمدی، رئیس شورای شهر کرج نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از اقدامات جهادی دستگاه قضا در آزادسازی تصرفات حریم و بستر رودخانه، تصریح کرد: «پارکرود» نخستین پروژه مستقل دوره ششم مدیریت شهری به شمار می‌رود که الحمدلله فاز نخست آن سال گذشته به مساحت یک هکتار افتتاح و آماده استفاده عموم شد؛ در حال حاضر نیز فعالیت‌های عمرانی جهت تکمیل فاز دوم آن در دست اقدام قرار دارد.

مهرداد کیانی، شهردار کرج در این بازدید اظهار کرد: اقدامات دستگاه قضا برای استفاده عامه مردم از رودخانه کرج ستودنی است؛ پروژه «پارکرود» نیز محصول همین نگاه و رویکرد است، در حال حاضر عملیات فنی و عمرانی در فاز دوم پروژه به طول یک هزار و ۵۰۰ متر با فضاسازی و ایجاد مسیر پیاده‌روی و محوطه سازی و مبلمان و احداث فضای سبز شیبدار و ساخت سرویس بهداشتی و نمازخانه در حال انجام است.

وی افزود: نقش ویژه مجموعه قضائی استان در مانع زدایی و تسهیل و تسریع در تکمیل پروژه‌های مهم مدیریت شهری همچون «کنارگذر شمالی» و «قطار شهری» بی بدیل است و ما به پشتوانه این حمایت‌ها به دستاوردهای کم سابقه‌ای در تاریخ ادوار مدیریت شهری دست یافته‌ایم.