انتشار ۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر

شهردار مشهدمقدس از توافق با بانک شهر درخصوص انتشار 6هزار و 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت اجرای پروژه های خطوط مترو و ساماندهی بافت های فرسوده خبرداد.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، شهردار مشهدمقدس از توافق با بانک شهر درخصوص انتشار ۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت اجرای پروژه های خطوط مترو و ساماندهی بافت های فرسوده خبرداد.

محمدرضاقلندرشریف، دراین خصوص گفت: یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار مدیریت شهری دراین دوره قرار دارد تعیین تکلیف مطالبات بانکی و استفاده از ظرفیت‌های بانک‌ها جهت اجرای پروژه‌های شهری است، لذا به معاونت اقتصادی مأموریت داده شد تا مقدمات برگزاری نشست‌هایی با مدیران عامل بانک‌ها جهت بررسی موضوعات مشترک را فراهم کند.

وی افزود: در همین راستا نشستی با حضور جناب آقای دکتر احمدی مدیرعامل بانک شهر و معاونین این بانک برگزار و مذاکرات خوبی در خصوص تعاملات و همکاری‌های دوجانبه انجام شد.

شهردار مشهدمقدس اضافه کرد: یکی از موارد مهم مطرح‌شده، اخذ تسهیلات جدید برای خرید تجهیزات موردنیاز و اجرای پروژه‌های بزرگ شهری بود که در این رابطه به نتایج مثبتی رسیدیم.

قلندرشریف بابیان اینکه دراین نشست مذاکراتی نیز در خصوص عاملیت بانک شهر جهت انتشار اوراق مشارکت و جذب مالی اوراق نیز صورت گرفت اظهار کرد: طبق توافق انجام‌ شده مقرر شد تا انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان که مربوط به سال ۱۴۰۲ است با عاملیت بانک شهر انجام شود.

وی تصریح کرد: انتشار این میزان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر بخشی از منابع موردنیاز خطوط قطار شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده مشهد را تأمین خواهد کرد.

قلندرشریف درخاتمه به موضوع تسویه بدهی شهرداری به بانک شهر و تعیین تکلیف موضوع اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح‌شده دراین نشست نیز بحث صدور “برات کارت” برای تسویه مطالبات پیمانکاران شهرداری و اجرای پروژه‌های شهری بود که خوشبختانه این موضوع نیز از سوی بانک شهرمورد موافقت قرارگرفت.