سرپرست منطقه چهار شهرداری یزد خبر داد؛

المان شهید گمنام در آزادشهر احداث می شود

سرپرست منطقه چهار شهرداری یزد با اشاره به نهایی شدن طرح المان «شهید گمنام» در آزادشهر، گفت: این المان با بهره گیری از معماری ایرانی اسلامی طراحی شده و ابتدای مرداد افتتاح می‌شود.

به گزارش شهرداران، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – سید ابوالفضل کشفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه طراحی و اجرای المان شهدا در آزادشهر، اظهار کرد: بحث طراحی و اجرای المان شهید گمنام در آزادشهر پس از مراسم تشییع پیکر شهید در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این محل مقبره ای با بهره گیری از معماری ایرانی اسلامی طراحی شده و چهار ستون و یک گنبد برای آن در نظر گرفته شده است.

سرپرست منطقه چهار شهرداری یزد ابعاد ستون‌های این مجموعه را یک در یک متر دانست و عنوان کرد: ارتفاع ستون‌ها هم چهار متر است و بالای آن گنبدی قرار می‌گیرد که دو متر و ۸۰ سانتی متر خواهد بود و ارتفاع زمین تا قسمت بالایی گنبد شش متر و ۸۰ سانتی متر  طراحی شده است.

کشفی افزود: کل فضای در نظر گرفته شده برای این مجموعه در فاز نخست ۲۵ متر مربع است و ۷ میلیارد ریال برای آن اعتبار در نظر گرفته شده و انشاالله به دنبال آن هستیم که تا ابتدای مردادماه این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی در ارتباط با تاخیر در اجرای این پروژه، گفت: با توجه به نوع خاص طراحی در نظر گرفته شده برای این پروژه، ضرورت داشت تمام جوانب امر دیده شود و به همین دلیل زمان آن کمی طولانی شد.