افق شهر هوشمند از مسیر شهرداری الکترونیک می گذرد

وزیر کشور:

وزیر کشور با بیان اینکه افق شهر هوشمند از مسیر شهرداری الکترونیک می گذرد، گفت: تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک در حقیقت گامی در مسیر تسهیل در خدمات شهری و خدمات‌رسانی به مردم است.

به گزارش شهرداران و  ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج، احمد وحیدی در مراسم رونمایی از شهرداری الکترونیک و بهره برداری از چندین پروژه حوزه مخابرات در سنندج، با گرامیداشت یاد و خاطر شهید جمهور و شهدای خدمت، اظهار کرد: همه در یک سوگ مشترک هستیم، همه ملت ایران عزادار از دست دادن افراد خدمت گذار و کسانی که نام آنها به نیکی در تاریخ ایران عزیز خواهد ماند هستیم.

وی با بیان اینکه نام این شهدا در میان همه اقوام و مذاهب ماندگار خواهد شد، عنوان کرد: شهید رییسی به حق توجه بسیار ویژه ای به مردم کردستان داشت و متقابلا محبتی که مردم عزیز این استان به رییس جمهور شهید داشتند.

وزیر کشور افزود: طبیعتا مردم بزرگوار و خونگرم این استان همواره به کسانی که در مسیر خدمت گام بر می دارند و دغدغه اعتلای این مرز و بوم را دارند احترام می گذارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افق شهر هوشمند از مسیر شهرداری الکترونیک می گذرد، گفت: شهرداری الکترونیک مقدمه مهمی در تحقق شهر هوشمند است و جز نیازهای امروز کشور است.

وی تصریح کرد: برای این کار باید انواع فناوری‌ها به خدمت گرفته شود و تمام خدمات به گونه‌ای طراحی شود که بتواند در قالب این شهرداری الکترونیک و بعد از آن شهرهوشمند خدمات ارائه دهد.

تسهیل در روند خدمات‌رسانی به مردم از ظرفیت‌های مهم شهرداری‌هاست

وزیر کشور با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم شهرداری‌ها تسهیل روند خدمات‌رسانی به مردم است، گفت: شهرداری الکترونیک قطعا گام بلندی است و از این ایده خوبی که در شهرداری‌ سنندج دنبال شده باید تقدیر کرد.

وحیدی گفت: تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک در حقیقت گامی در مسیر تسهیل در خدمات شهری و خدمات‌رسانی به مردم است و این ایده خوبی بود که در شهرداری سنندج  دنبال شد و خوشبختانه امروز شاهد تحقق آن بودیم.

وی با تقدیر از ارائه گزارش شهردار سنندج در مورد خدمات انجام شده گفت: در حوزه‌های مختلف عمرانی، سرمایه‌گذاری، توسعه فضای سبز در شهر سنندج اقدامات خوبی انجام گرفته که قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: الکترونیکی شدن خدمات شهرداری ها گام بلندی در مسیر دولت الکترونیک خواهد بود.

وزیر کشور همچنین با تاکید براینکه از توسعه فیبر نوری و اقدامات مختلفی که انجام گرفت تقدیر می‌کنیم، گفت: طبیعتا تلاش در مسیر توسعه و تسهیل ارتباطات گام مهمی در تحقق همه برنامه‌ریزی‌های سایر حوزه‌هاست.

وحیدی با بیان اینکه شهرداری الکترونیک یک گام لازم در تحقق شهر هوشمند است، عنوان کرد: اقدامات توسعه‌ای که در حوزه پارک‌ها و فضای سبز در سنندج انجام شده بسیار ارزشمند است و گامی در مسیر شهر اسلامی است.

وی عنوان کرد: نمای شهر باید یک نمای با نشاط باشد تا مردم بتوانند هرچه بهتر از این خدمات استفاده ببرند و اینها جز معیارهای یک شهر اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در شهر اسلامی آنچه بیش از همه خود را نشان می‌دهد مودت و مهربانی در بین جامعه است، گفت: اینها بخشی از هویت یک شهر اسلامی است در شکل طبیعی آن هم سیما و منظر زیبای شهرستانی جز ضرورت‌هاست.