استقبال بی‌ نظیر جوانان و «نسل ضد» از برنامه دورمیزی بوستان لاله در منطقه۶ تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه٦ تهران، از اجرای موفق برنامه دورمیزی بوستان لاله تهران و استقبال بی‌نظیر جوانان به‌ ویژه نسل ضد از طرح موضوعات روز جامعه و ایجاد گفتمانی آزاد و متفاوت خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران؛ معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران، از اجرای موفق برنامه دورمیزی بوستان لاله تهران و استقبال بی‌نظیر جوانان به‌ ویژه نسل ضد از طرح موضوعات روز جامعه و ایجاد گفتمانی آزاد و متفاوت خبر داد.

مهدی بصیری، در‌ این‌ باره گفت: این برنامه با حضور اعضای گروه فرهنگی پناه، از روز جمعه تا دوشنبه به مدت زمان ۴ روز از ساعت ۶ بعداز ظهر تا ١١ شب در محوطه بوستان لاله تهران به اجرا درآمد و در این بازه زمانی بیش از ۴ هزار و ۵٠٠ نفر از شهروندان، به‌ویژه جوانان و نسل معروف به ضد، از برنامه‌ های تدارک دیده شده استفاده کردند.

بصیری، با اشاره به تفاوت‌ ها و ویژگی‌های بارز اجرای این برنامه فرهنگی ویژه دربوستان لاله توضیح داد: فرم و نحوه اجرای برنامه به شکل‌ دورمیزی و برپایی گفتمان آزاد با موضوعات روز فرهنگی و متناسب با فرارسیدن اعیاد و مناسبت‌ های طول سال، آن را متمایز و متفاوت‌ تر از دیگر برنامه‌ها کرده است. دراین برنامه گروه هدف و مخاطبان اصلی جوانان، نسل ضد و افرادی‌ اند که کمتر در هیئت‌ ها، مساجد و محافل فرهنگی شهر حضور پیدا می‌کنند و اینجا بهانه و فرصتی به‌دست می‌آورندکه درباره مسائل مختلف دیدگاهشان را بیان و با افراد دوریک میز تبادل نظر و حتی مناظره کنند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران، اضافه کرد: اعضای گروه فرهنگی پناه، در این ۴ روز تلاش کردند پیام غدیر را به شیوه و روش متفاوتی به نسل جدید و جوانان انتقال دهند، بدین ترتیب که ابتدا با توزیع شکلات بین شهروندان عبوری، از آنها دعوت کردند تا با شرکت در برنامه دور میزی از پذیرایی و خدمات رایگان آن استفاده کنند. نکته دیگر اینکه نظم و نوع چیدمان میز‌ها و صندلی‌ها، فضاسازی و آراستگی‌محل اجرای برنامه دربوستان لاله به نحوی جذاب بوده که برخی خانواده‌ها با فرزندان کودک و خردسال خویش در این برنامه شرکت کردند.

این مقام مسئول در شهرداری منطقه۶ تهران در ادامه از نذر فرهنگی نهفته در دل این برنامه صحبت کرد و گفت: گروه فرهنگی پناه که بیش از ۴۵ عضو فعال دارد، در راستای اهداف ارزشمند و متعالی خود برای حفظ محیط‌زیست ادای یک نذر فرهنگی را با جدیت دنبال می‌کنند که آن‌ کاشت و غرس یک نهال میوه در شهر به ازای هر ١٠٠ شهروندی است که در هر برنامه دورمیزی شرکت می‌کنند. البته پذیرایی از شهروندان با شربت و شیرینی و همچنین اهدای هدیه‌های کوچک و بادکنک‌های رنگی از دیگر بخش‌های این برنامه بوده است.

شایان ذکراست؛ در طول مدت زمان اجرای برنامه دورمیزی دربوستان لاله تهران، ۴ الی ۵ نشست دورمیزی باحضور شهروندان اقلیت‌های مذهبی، توریست‌ها و گردشگران خارجی از قاره آسیا تا اروپا برگزار و با کمک کارشناسان و مترجمان در این برنامه مشارکت و دیدگاهشان را مطرح کردند.