آغاز برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه در پهناورترین منطقه پایتخت

شهردار منطقه ۴ از اجرای برنامه های شاد و مفرح تابستانه ویژه کودکان و نوجوانان در قالب برنامه های اوقات فراغت و تعطیلات خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۴؛ شهردار منطقه ۴ از اجرای برنامه های شاد و مفرح تابستانه ویژه کودکان و نوجوانان در قالب برنامه های اوقات فراغت و تعطیلات خبر داد.

کمالی زاده با ذکر این موضوع گفت: توجه به کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور بسیار حائز اهمیت است. چگونه گذراندن زمان اوقات فراغت در ایام تعطیلات تابستان نسل آینده بسیار مهم بوده و برنامه ریزی اساسی می طلبد.

وی ادامه داد: در این راستا والدین و مدیران شهری می بایست هدایتگر باشند و نه تصمیم گیرنده که صدالبته این اشتباه بزرگی است که برای آینده سازان کشور تصمیم گیری شود که این مطلب خود ثرات نامطلوبی بجا می گذارد و علائق و سلایق بچه ها در این میان حرف اول را می زند.

کمالی زاده در ادامه درخصوص برنامه ریزی دقیق منطقه ۴ برای اجرای برنامه های تابستانی گفت: کودکان و نوجوانان در جهت کشف استعدادها، شناخت علائق و کسب مهارت های جدید نیاز به آموزش و برقراری ارتباط دوستانه با همسالان خود دارند، از این رو اداره آموزش های شهروندی منطقه۴ با برگزاری عناوین و برنامه های آموزشی با عنوان”زنگ تابستان” در کنار این عزیزان است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان۱۴۰۳ گفت:  برنامه های شاد و مفرح ویژه ای برای کودکان و نوجوانان در سطح منطقه برنامه ریزی شده که میتوان به عناوینی نظیر تابستان داغ، یخ در بهشت (برگزاری اردوهای متنوع با موضوعات: تهران‌گردی، شب های آفتابی، مهر و ماه، نشاط کودکانه، زنگ آخر در مسیر آسمان) ، تکیه خوانی ، سینما کودک ، تابستان خواندنی ، فراموز سیار،  ایستگاه گفت و شنفت ، همایش شهروند متعالی و…. اشاره کرد.

شهردار منطقه ۴ در پایان گفت: بالا بردن سطح آگاهی، نشاط و سلامت جسمی و روحی نسل های آینده از وظایف مدیریت شهری به شمار می رود که در این منطقه با برنامه ریزی مداوم در این راه تلاش می شود.