شهردار تهران در صحن شورا:

برای سال آینده پیشنهاد شهرداری بودجه ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی

پیشنهاد شهرداری بودجه ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی برای سال آینده است بودجه حمل و نقل ۴۱ درصد و شهرسازی ۲ درصد شهردار تهران با تأکید بر اینکه پویش امید و افتخار ناظر بر عملکرد و برنامه ها، اقداماتی را رقم می‌زند، گفت: تلاش شد نهضت عمومی خدمت برای مردم صورت بگیرد و شکاف […]

پیشنهاد شهرداری بودجه ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی برای سال آینده است

بودجه حمل و نقل ۴۱ درصد و شهرسازی ۲ درصد
شهردار تهران با تأکید بر اینکه پویش امید و افتخار ناظر بر عملکرد و برنامه ها، اقداماتی را رقم می‌زند، گفت: تلاش شد نهضت عمومی خدمت برای مردم صورت بگیرد و شکاف و بی‌عدالتی بین شمال و جنوب شهر کاهش یابد و عقب افتادگی‌های گذشته جبران شود.
به گزارش شهرداران و  شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز- یکشنبه ۲۴ دیماه ۱۴۰۲- جهت ارائه گزارش پویش امید و افتخار در طول بیش از یک سال گذشته در دویست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران حضور یافت. زاکانی در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش پویش امید و افتخار، لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران را نیز به شورا ارائه و جزئیات آن را تشریح کرد.
 اتمام عمده پروژه های طرح «من شهردارم» تا پایان سالشهردار تهران در بخشی از سخنان خود گفت: گسترده ترین امور در مشارکت، در قالب طرح من شهردارم به نتیجه رسید. تا پایان سال همچون ۹۰ پروژه امید و افتخار، عمده پروژه های طرح من شهردارم به اتمام خواهد رسید.
 رشد ۴ برابری مشارکت در طرح «من شهردارم» نسبت به سال قبلشهردار تهران با اشاره به ارتقاء طرح من شهردارم، گفت: ما گفتیم مردم نیز ایده های خود را به ما ارائه دهند که این ایده ها پالایش شد و در معرض دید عموم قرار گرفت. یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر در دوره دوم طرح من شهردارم مشارکت کردند که نسبت به سال قبل چهار برابر و ۳۰۰ درصد رشد کرده است.
وی اضافه کرد: باید از بدنه شهرداری تهران تقدیر کرد؛ تمام سازمان ها و شرکت ها تلاش کردند که نظر مردم را جلب کنند تا مشارکت افزایش پیدا کند. ۵۴ درصد از مشارکت کنندگان تحصیل دانشگاهی دارند و نشان می دهد که بیش از نیمی از شرکت کنندگان جامعه دانشگاهی ما هستند.
 پایه اولیه بودجه ۱۴۰۳ پروژه های انتخابی مردم استزاکانی با بیان اینکه ۳۸ درصد پروژه های انتخابی به آلودگی هوا، ۲۴ درصد به ترافیک، ۱۳ درصد به بافت فرسوده و ایمنی، ۱۱ درصد به مسائل فرهنگی و اجتماعی، ۹ درصد به نگهداشت شهر و ۶ درصد به هوشمندسازی و بهبود مدیریت اختصاص دارد، گفت: هفت هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان برای پروژه های انتخابی مردم در نظر گرفته شد که پایه اولیه بودجه سال ۱۴۰۳ است.