جشن همیاران نفس پاک

با شرکت کودکان و نوجوانان پهنه مرکزی تهران در منطقه ۶

برگزاری جشن«همیاران نفس پاک» با شرکت کودکان و نوجوانان پهنه مرکزی تهران

بچه‌های امروز به‌دنبال دنیایی بدون دخانیات هستند

آموزش مبارزه با سیگار و قلیان با اجرای نمایش طنز و دکلمه

به گزارش شهرداران و معاونت اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران، برای ارائه خدمات متنوع و اجرای برنامه‌های آموزشی متناسب، ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان از هنرمندان عرصه تئاتر و بازیگری، طنز و… بهره‌گرفته که نمونه آن‌ برگزاری جشن«همیاران نفس‌پاک» با حضورکودکان و نوجوانان ساکن درپهنه مرکزی تهران درسالن نمایش فرهنگسرای خانواده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران، جشن«همیاران نفس پاک» یک ویژه برنامه مشارکتی است که این بار اداره سلامت شهرداری این منطقه با همکاری مرکز فرآموز و سرای محله والفجر درسالن نمایش فرهنگسرای خانواده برگزار شده و به‌مرور زمان و با توجه به نیاز شهروندان درسایر محلات و نواحی شش‌گانه نیز به اجرا در خواهد آمد که محور آموزشی و فرهنگ‌سازی آن مبارزه با دخانیات از داخل خانه و نهاد خانواده است.
مهدی‌بصیری، معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران درباره جشن«همیاران نفس‌پاک» و اینکه چرا کودکان و نوجوانان دراینگونه برنامه‌ها به‌عنوان جامعه هدف مورد‌توجه قرار دارند، گفت: شرایط سنی بچه‌ها بگونه‌ای است که همیشه تشنه آموزش و یادگیری‌اند و اگر نگاهی موشکافانه و تیزبینانه به اطراف و پیرامون خود دارند به همین دلیل است. بنابراین همه ما درقبال آنان حقی برعهده داریم که آن، نشان دادن راه و مسیر درست زندگی در موضوعات مختلف به بچه‌هاست از‌جمله خطرات مصرف دخانیات برسلامت فردی و اجتماعی.
بصیری، عقیده دارد که حتی بچه‌هایی که درخانواده‌هایی با والدین سیگاری و اهل مصرف دخانیات زندگی می‌کنند، می‌توانند راه و مسیرشان را جدا کنند و حتی به‌مرور زمان در نهاد خانواده تاثیرگذار شوند و والدینشان را نیز به جمع«همیاران نفس پاک» دعوت کنند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران با بیان اینکه ترک سیگار، قلیان و به‌طور‌کلی دخانیات در سنین بالا‌تر به‌مراتب دشوار‌تر است، اضافه کرد: برپایی چنین جشن‌هایی که محوریت آموزشی و اطلاع‌رسانی برای بچه‌ها را دار می‌تواند سلامت آنان را در آینده بیمه کند. فراموش نکنیم که اقدامات پیشگیرانه بسیار به صرفه‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است و گسترش و ترویج فعالیت همیاران نفس پاک درخانه، محله و بعد‌ها در مدرسه، دانشگاه، محل‌کار و تا زمان ازدواج و تشکیل زندگی باعث خواهد شد که درآینده، جامعه‌ای سالم و به دور از اینطور مسائل داشته باشیم.
شایان ذکر است که جشن«همیاران نفس پاک» که به همت اداره سلامت شهرداری منطقه۶ تهران و با همکاری مرکز فراموز و سرای محله والفجر درسالن بزرگ فرهنگسرای خانواده برگزار شد از قسمت‌های مختلفی همچون اجرای نمایش طنز، موسیقی زنده و تنبک‌نوازی، دکلمه و شاهنامه‌خوانی، حرکات‌ورزشی رزمی و تجلیل از کودکان فعال تشکیل شده بود که مورد‌توجه خانواده‌ها نیز قرار گرفت.