میز خدمت در مصلی امام خمینی(ره) خوی برپا شد

میز خدمت

پیش از خطبه های نماز جمعه خوی، تعدادی از دستگاههای اجرایی شهرستان از جمله اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی با برپایی میز خدمت به مسائل و مشکلات نمازگزاران رسیدگی کردند.

به گزارش شهرداران و شهرداری خوی این راهکار که میز خدمت به مشتری یا سامانه پیشخوان ارباب رجوع نیز نامیده می‌شود، یک راهکار مبتنی بر فناوری اطلاعات و تحت وب است. اصطلاح‌ میز خدمت در میان سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی رواج زیادی دارد و احتمالا آن را قبلا شنیده‌اید. واحدهای فناوری اطلاعات در شرکت‌های دولتی، معمولا از این راهکار برای بهبود و توسعه خدمات سازمان خود استفاده می‌کنند. البته استفاده از میز خدمات الکترونیکی مختص سازمان‌های دولتی نیست. میز خدمت به مشتری را می‌توان درگاهی دانست که ارباب رجوع و مشتریان می‌توانند از طریق آن درخواست‌ها و نامه‌های خود را همراه با مشخصات لازم به سازمان ارسال کنند. بنابراین سامانه پیشخوان ارباب رجوع ابزاری برای ارائه خدمات از راه دور به مراجعین و پاسخ دادن به درخواستهایشان بدون نیاز به حضور آنها است. در هر حال، هدف از میز خدمت، ارائه خدمات سریع و با کیفیت به کاربران است.

  • شفافیت و اطلاع رسانی در مورد خدماتی که به صورت الکترونیک در میزهای خدمت الکترونیک ارائه می‌شوند و مراحل، مدارک لازم، مقررات، زمان لازم، هزینه مورد نیاز، نحوه پیگیری یا شکایت و حتی پاسخ به سوالات متداول کاربران درباره آنها.
  • قابلیت انجام تمامی مراحل ارائه خدمت به صورت الکترونیکی، از جمله: ارسال درخواست خدمت با فرم‌های الکترونیکی و بارگذاری و ارسال الکترونیکی مدارک مورد نیاز برای ارائه خدمات
  • خودکارسازی و انجام استعلامات لازم توسط سامانه میز خدمت الکترونیکی و عدم نیاز به مراجعه کاربران به سایر سازمان‌ها
  • قابلیت تحویل نتیجه خدمت به کاربران به صورت الکترونیکی
  • ایجاد و ارائه کد رهگیری برای هر کدام از درخواست‌های ایجاد شده در میز خدمت برای ایجاد امکان پیگیری مراحل پردازش درخواست خدمت و دسترسی به اطلاعات آن
  • قابلیت اطلاع رسانی به ارباب رجوع از طریق پیامک درباره مراحل پیشرفت و پردازش درخواست آنها
  • در نهایت وجود نظر سنجی الکترونیکی از کاربران برای سنجش کیفیت خدمات دریافتی