زیباسازی مناظر شهری در منطقه۵

رئیس اداره زیباسازی منطقه ۵ گفت: زیباسازی مناظر شهری بر اساس دستورالعمل و خواسته شهروندان اجرایی شد. به گزارش شهرداران و  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۵؛ رضا هداوند رئیس اداره زیبا سازی این منطقه اظهار داشت: اداره زیباسازی در راستای ارتقاء کیفیت محیط بر سرزندگی فضای شهری شکل گرفته است. وی در مورد […]

رئیس اداره زیباسازی منطقه ۵ گفت: زیباسازی مناظر شهری بر اساس دستورالعمل و خواسته شهروندان اجرایی شد.

به گزارش شهرداران و  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۵؛ رضا هداوند رئیس اداره زیبا سازی این منطقه اظهار داشت: اداره زیباسازی در راستای ارتقاء کیفیت محیط بر سرزندگی فضای شهری شکل گرفته است.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته اذعان داشت: اداره زیباسازی نسبت به جمع آوری۵۴ عدد تابلوی غیرمجاز منصوب بر نما، آماده سازی و شست شوی جداره ها و ستون های زیر پل احمد کاشانی واقع در همت جهت رنگ آمیزی، امحاء دیوارنویسی در سطح نواحی ۷ گانه منطقه۵ عملیاتی شد.هداوند گفت: بازدید های مستمر بر اساس گزارشات مردمی در سطح منطقه و محدوده های نواحی هفت گانه جهت امور خواسته شهروندان اجرایی شد.

زیباسازی شهری به معنای احداث یک سازه، طراحی یک میدان یا ایجاد یک منطقه تجاری نیست بلکه حفظ یکپارچگی در فرآیند زیباسازی باید در رأس کار متخصصین و جوامعی قرار گیرد که قصد احداث فضاهای زیبا دارند.

زیباسازی شهری با تقویت ارتباط بین مردم و مکان‌های مشترکی که در آن زندگی می‌کنند به فرآیندی گفته می‌شود که در آن همگان می‌توانند مکان‌های عمومی را احیا کنند و در نتیجه منافع عمومی را تا حدامکان افزایش دهند. زیباسازی نه تنها باعث طراحی بهتر شهری می‌شود بلکه الگوهایی خلاقانه برای استفاده از مکان‌های شهری ارائه می‌دهد و به هویت‌هایی فیزیکی، فرهنگی و اجتماعی که یک جامعه را تعریف می‌کند، توجه ویژه‌ای دارد. فرآیند زیباسازی شهری که بر پایه مشارکت شهروندان صورت می‌گیرد، منجر به ایجاد فضاهای عمومی مطلوبی می‌شود که نقش مهمی در سلامت، شادی و رفاه مردم ایفا می‌کند. در این فرآیند، افراد علاقمند می‌توانند فضاهایی که روزانه با آن سروکار دارند را از نو طراحی کنند و پارک‌ها، مناطق شهری، آبشارها، میدان‌ها، خیابان‌ها، بازارها و ساختمان‌های عمومی جدیدی احداث کنند.