شهردار زارچ خبر داد:

بازسازی معابر بافت تاریخی شهر زارچ

بافت تاریخی شهر زارچ

بازسازی معابر بافت تاریخی با همکاری میراث فرهنگی شدت می گیرد

به گزارش شهرداران و  روابط عمومی شهرداری زارچ ؛ شهرداری زارچ در راستای بهبود سیمای شهری و حفظ منظر بافت تاریخی عملیات بازسازی سنگفرش معابر تاریخی را آغاز نموده است. ابوالقاسم نصیری اجرای طرح بازآفرینی بافت تاریخی را یکی از اقدامات مهم برای توسعه گردشگری در این شهرستان عنوان کرد وافزود : طرح سنگفرش حسینیه دارالشفاء و حسینیه مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله اولیاء سرچشمه با مشارکت اداره میراث فرهنگی و گردشگری زارچ آغاز نموده که در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد. نصیری افزود: عمده فعالیت‌های اجرایی این پروژه شامل کف سازی با آجر و موزائیک می باشد.

درهمین راستا رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان زارچ با حضور در دفتر شهردار ضمن قدردانی از شهردار زارچ در جهت روند اجرای این طرح خواستار مشارکت بیشتر شهرداری در جهت مرمت و احیای بافت تاریخی شهر زارچ شد.

شواهد تاریخی کوچه‌ها باید حفظ شود و اگر مقداری از کف سازی کوچه‌های بافت با قلوه سنگ‌های قدیم وجود دارد، می‌توان به جای کف سازی مجدد و آسفالت، بخشی که موجود است را به عنوان شواهد تاریخی باقی گذاشت و ادامه آن را مطابق با همان مدل بازسازی کرد.زمانی که کوچه‌های قدیمی بر اساس وقایع طبیعی و غیرطبیعی دچار آسیب می‌شود، لازم است شهرداری مرمت آن‌ها را بر اساس همان چارچوب و طرح قدیم انجام دهد.