گرامیداشت هفته هوای پاک در شهرداری دولت آباد

پیام شهردار دولت آباد به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک شهردار دولت آباد به مناسبت هفته هوای پاک (۲۶ دی الی ۲ بهمن) با صدور پیامی این رویداد را گرامی داشت. به گزارش شهرداران و روابط شهرداری دولت آباد متن پیام به شرح ذیل می‌باشد: «به نام خدا» برخورداری از محیط زیست سالم و به […]

پیام شهردار دولت آباد به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک

شهردار دولت آباد به مناسبت هفته هوای پاک (۲۶ دی الی ۲ بهمن) با صدور پیامی این رویداد را گرامی داشت.

به گزارش شهرداران و روابط شهرداری دولت آباد متن پیام به شرح ذیل می‌باشد: «به نام خدا» برخورداری از محیط زیست سالم و به طور خاص بهره‌مندی از هوای پاک، از دغدغه‌های امروز و آینده بشر است که به یکی از مهمترین مطالبات مردمی در سطح جهان تبدیل شده است . اصل پنجاه قانون اساسی جمهوری اسلامی پاسخی است به نیاز و ضرورت حق بر هوای پاک شهروندان که ذیل عنوان کلی حق حیات و حق بر محیط زیست سالم جای دارد و حفاظت از محیط زیست را وظیفه ای همگانی تلقی می کند. ‎ حیات بشر در بستر محیط زیست جریان دارد و نه تنها بشر محق زندگی در محیط زیستی سالم و عاری از آلودگی است، بلکه تکلیف صیانت از این امانت را نیز بر دوش دارد .  اینجانب با گرامیداشت هفته هوای پاک، از همه دوستداران طبیعت که متعهدانه و خردمندانه به منظور صیانت از توسعه پایدار و حراست آینده نگرایانه از طبیعت پاک و هوای سالم مجدانه اهتمام می ورزند، تقدیر و تشکر نموده و از درگاه خداوند بزرگ برای همگان تندرستی و بهروزی را مسالت دارم.

شعار روز هوای پاک از طرف سازمان حفاظت محیط زیست «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول» نامگذاری شده است، تاکید کرد: در راستای شعار مذکور و به منظور بالا بردن آگاهی افراد جامعه پیرامون اثرات آلودگی هوا، اطلاع رسانی و ارائه توصیه های بهداشتی در مواجهه با شرایط ناسالم آلودگی هوا و با هدف جلب مشارکت عموم مردم ضروری است.