نوسازی زمین‌های چمن ورزشی محلات

منطقه 13

نوسازی زمین‌های چمن ورزشی محلات در منطقه ۱۳ شهردار منطقه ۱۳

به گزارش شهرداران از نوسازی و ساماندهی زمین‌های چمن ورزشی محلات منطقه ۱۳ با هدف استفاده بهینه از فضاهای موجود شهری و در راستای توسعه و نهادینه شدن فرهنگ ورزش بین جوانان و نوجوانان خبر داد و گفت: همزمان با طرح تحول ۲۰ گانه خدمت، زمین چمن مصنوعی کامبیز مظفر در ناحیه ۳ این منطقه بهسازی شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه گفت: به منظور بهسازی و استفاده بهینه از ظرفیت زمین چمن مصنوعی شهید مظفر واقع در ناحیه ۳ جنب مترو شهید کلاهدوز ، اداره ورزش معاونت امور اجتماعی وفرهنگی منطقه۱۳، نسبت به تعویض چمن مصنوعی مستهلک شده زمین شهید مظفر جنب مترو شهید کلاهدوز اقدام کرد. او افزود: در این طرح که مدتی پیش به اتمام رسید، ۸۰۰ متر مربع چمن مصنوعی مستهلک شده ، جمع آوری و بهسازی شد. محمد هادی علی احمدی اظهار داشت: ۸ زمین چمن مصنوعی در این منطقه وجود دارد که به تازگی چمن‌های این زمین‌ها مورد مرمت و تعویض قرار گرفته است و در تلاش هستیم در سال جدید نیز زمین چمن شهید ابراهیمی را مورد مرمت و تعویض قرار دهیم.شهردار منطقه ۱۳ خاطر نشان کرد : بهسازی فضاهای ورزشی ضمن ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های ورزشی، رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد.

برای انتخاب یک چمن طبیعی مناسب برای یک زمین ورزشی یا محیط منزلمان ابتدا باید به نکات اقلیمی و شرایط زیست محیطی منطقه ای که در آن زندگی می‌کنیم دقت کنیم. هواداران فوتبال ساعت‌ها در منازلشان یا در استادیوم‌ها بازی روی چمن طبیعی را مشاهده می کنند اما از سختی و نحوه نگهداری آن اطلاعات زیادی ندارند.

چمن استادیوم ها در گذشته بسیار نامرغوب بود و این تصاویر را برای بیننده آزاردهنده می‌کرد اما به لطف علم ژنتیک و یافتن گونه های نوین از انواع چمن های طبیعی و همچنین پیشرفت تکنولوژی ها در نگهداری از آن مانند رشد چمن با نور مصنوعی، شرایط بسیار پیشرفت کرد.

انواع چمن طبیعی کدامند و چه ارقامی مناسب ترند؟

جالب است بدانید که بیش از ۱۱ هزار نوع چمن طبیعی تا به امروز به ثبت رسیده است که همگی از لحاظ گونه‌ای با هم تفاوت دارند. اما تنها ۱۰ مدل از این چمن‌ها در دنیا شناخته شده‌تر هستند و کاربرد بیشتری در ورزشگاه‌ها یا منازل دارند.

انواع چمن‌های طبیعی بر دو گونه تقسیم بندی می‌شوند:

  • چمن طبیعی نوع گرمسیری که به چمن فصل گرم نیز گفته می شود.
  • چمن طبیعی نوع سردسیری که به چمن فصل سرد هم معروف است.