معضل جدی در شهر مهردشت

رها سازی فاضلاب در سطح معابر مهردشت

رهاسازی فاضلاب در سطح معابر به‌عنوان یک معضل جدی زیبایی و بهداشت شهر را به خطر انداخته است. متاسفانه برخی شهروندان به آن آگاهی در حد مطلوب برای زندگی اجتماعی نرسیده‌اند و یا با اصول زندگی شهروندی آشنایی ندارند. به گزارش شهرداران و به نقل از ماموران شهرداری در نقاط مختلف به افرادی که مرتکب […]

رهاسازی فاضلاب در سطح معابر به‌عنوان یک معضل جدی زیبایی و بهداشت شهر را به خطر انداخته است.

متاسفانه برخی شهروندان به آن آگاهی در حد مطلوب برای زندگی اجتماعی نرسیده‌اند و یا با اصول زندگی شهروندی آشنایی ندارند. به گزارش شهرداران و به نقل از ماموران شهرداری در نقاط مختلف به افرادی که مرتکب این تخلف می‌شوند تذکراتی را داده‌اند اما همت خود شهروندان را می‌طلبد که از رهاسازی فاضلاب در سطح معابر خودداری نمایند.

فاضلاب شهری شامل عوامل بیماری‌زا مثل باکتری، ویروس، انگل، قارچ و…، جامدات معلق، مواد آلی تجزیه‌پذیر، مواد آلی تجزیه‌ناپذیر و… است که ضررهای جبران‌ناپذیری به افراد در معرض فاضلاب می‌زند. بوی ناشی از فاضلاب شهری منجر به آلودگی هوا نیز می‌شود.

با تجزیه فاضلاب درون چاه توسط باکتری‌ها، گازهایی ازجمله متان، آمونیاک و غیره تولید می‌شود که به آن‌ها گازهای سپتیک می‌گویند. این گازها سمی بوده و می‌توانند در غلظت‌های بالا به سیستم تنفسی آسیب وارد کنند و سبب مرگ‌ومیر شوند، اما در غلظت‌های پایین‌تر، بوی بد این گازها که از طریق لوله‌های فاضلاب پراکنده می‌شوند، استشمام می‌شود.

این مساله علاوه برمسائل زیست‌محیطی و بهداشتی که به وجود می‌آورد ایجاد مزاحمت برای ساکنین محلات داشته که باید بدین مساله توجه ویژه‌ای صورت گیرد و به این افراد تذکرات لازم را داده و اعمال قانون گردد، چراکه این آب‌های خاکستری، یقیناً سلامت شهروندان مخصوصاً کودکانی را به خطر انداخته و چهره شهر را زشت می‌کند.