رسیدگی به المان‌های بوستانی

رسیدگی به المان‌های بوستانی یکی از عملکردهای شهرداری هاست. بوستان ها به عنوان کانون گذران اوقات فراغت شهروندان از اهم امور مدیریت شهری است.

رسیدگی به المان‌های بوستانی یکی از وظایف شهرداری هاست. به گزارش شهرداران و روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از اجرای طرح نگهداشت شهر در این منطقه و رسیدگی ویژه به المان های بوستانی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، “سیدمحمد قاضی میرسعید” در این باره گفت: بوستان ها به عنوان کانون گذران اوقات فراغت شهروندان همواره مورد اهمیت بوده و رسیدگی به آن از اهم امور مدیریت شهری است.
میرسعید ادامه داد: براین اساس رسیدگی، بهسازی و نصب، شستشو و رنگ امیزی نیمکت ها، سطل های زباله، آلاچیق ها، آبخوری ها و …. در طرح نگهداشت شهر اجرا می شود.
وی افزود: با هدف ارتقاء زیبایی، رفاه حال شهروندان و همچنین ایجاد طراوت و شادابی در این مکان های عمومی با تجهیز پارک ها برای حضور شهروندان، واحد فضای سبز معاونت خدمات شهری منطقه ۴ اقدام به تعمیر و نصب، شستشو و رنگ آمیزی نیمکت ها، آلاچیق ها، آبخوری ها، سطل های زباله و… نموده است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست تصریح کرد: در راستای اجرای طرح توسعه تعدادی سطل زباله و نیمکت نو جهت جانمایی در بوستانها خریداری شده است.

همچنین در کنار مدیریت شهری، شهروندان هم موظف هستند در حفظ و نگهداری بوستان های شهری از لحاظ پاکیزگی و مراقبت از المان های آنها کوشایی لازم را داشته باشند تا فضای شهری از نظر بصری و زیبایی جلوه خاصی داشته باشد. به همین منظور رسیدگی به المان‌های بوستانی علی رغم اینکه وظیفه شهرداری هاست اما شهروندان هم بایستی در قبال آنها مسوولیت اجتماعی خود را اجرایی کنند و به مدیران و دست اندرکاران این بخش کمک لازم را کرده تا فضای شهری زیبایی خود را حفظ کند. نگهداری و مراقبت از المان های بوستانی برای کسانی که اوقات فراغت خود را در پارک ها سپری می کنند یکی از وظایف مهم شهروندی است.