حسابداران به مثابه مغز سیستم های مالی و عمومی

روزهای ۲ تا ۸ دسامبر در تقویم میلادی به عنوان هفته حسابداری ثبت شده است. فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک) در دسامبر ۲۰۰۷ مشتمل بر ۱۵۵ نهاد حسابداری از ۱۲۰ کشور جهان، که در حدود ۵/۲ میلیون حسابدار را نمایندگی می‌کند،تشکیل شده است.آیفک بزرگ‌ترین ارگان بین‌المللی در میان حرفه‌های بین‌المللی به حساب می‌آید و این عظمت و بزرگی جایگاه حسابداران را در میان تمام حرفه‌ها متمایز و برجسته می‌کند.

به گزارش شهرداران، روزهای ۲ تا ۸ دسامبر در تقویم میلادی به عنوان هفته حسابداری ثبت شده است. فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک) در دسامبر ۲۰۰۷ مشتمل بر ۱۵۵ نهاد حسابداری از ۱۲۰ کشور جهان، که در حدود ۵/۲ میلیون حسابدار را نمایندگی می‌کند،تشکیل شده است.آیفک بزرگ‌ترین ارگان بین‌المللی در میان حرفه‌های بین‌المللی به حساب می‌آید و این عظمت و بزرگی جایگاه حسابداران را در میان تمام حرفه‌ها متمایز و برجسته می‌کند.

۱۵ آذر هر سال،مصادف با روز حسابدار در کشورمان اسـت. این روز در گردهمایی ۱۳ آذر ۱۳۸۶ نهادهای حسابداری ایران شامل انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران – بـه عنوان دو انجمن ایرانی عضو آیفک – انجمن حسابداری ایران، انجمن مدیران مالی، و سازمان حسابرسی بـه این عنوان نام‎ گذاری شده است.

حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع آوری، طبقه بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارش های مالی و صورت های حسابداری در شکل ها و مدلهای خاص انجام می گیرد تا افراد ذی نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون سازمانی مثل بانک ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.

هفته حسابداری و روز حسابدار مظهر همگرایی، هم افزایی و خردورزی جمعی حسابداران جهان بوده به طوری که روز حسابدار فرصتی ارزشمند و مغتنم برای قدرشناسی از خدمات حسابداران پرتلاش است.

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز این روز را به مدیران و کارکنان معاونت مالی و اقتصادی مجموعه شهرداری تبریز تبریک عرض کرده، آرزوی موفقیت روز افزون برای این همکاران تلاشگر دارد.