جمع آوری زباله توسط خادمان منطقه ۱۹ در شهر نجف

شهردار منطقه ۱۹ گفت: طی ۱۳ روز گذشته ۷۲ تن زباله و پسماند خشک توسط خادمان منطقه ۱۹ در شارع امام زین العابدین (ع) شهر نجف جمع آوری شده است.

به گزارش شهرداران، توسط منطقه ۱۹ در شهر نجف، خادمان در ۱۳ روز اخیر موفق به جمع آوری بیش از ۷۰ تن زباله و پسماند خشک در شارع امام زین العابدین (ع) شده‌اند. این تلاش‌ها توسط شهرداری منطقه ۱۹ واقع در نجف انجام شده است. این تلاش‌ها به منظور حفظ ظاهر شهری و بهبود شرایط بهداشتی منطقه صورت گرفته است.

زمان و شیفت کاری خادمان

خادمان منطقه ۱۹ در سه شیفت کاری شبانه روز حدود ۵ تا ۵/۵ تن زباله حجمی، لیوان و ظروف یک بار مصرف، قوطی نوشابه، نصب حلقه‌های نگهدارنده کیسه پسماند در مقابل موکب ها و… را جمع آوری می‌کنند. شیفت صبح از ساعت ۶ تا ۱۳، شیفت ظهر از ۱۴ تا ۲۱ و شیفت شب از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح برای رفت‌ وروب و جمع آوری کیسه‌های زباله فعالیت می‌کنند. این برنامه ریزی دقیق و فعالیت های خادمان منطقه ۱۹ باعث شده است تا مقدار زباله‌های جمع آوری شده به طور قابل توجهی افزایش یابد و شرایط بهداشتی دیگر منطقه بهبود یابد.

تمرکز بر نظافت در مراسم جاماندگان اربعین

در روزهای مراسم جاماندگان اربعین حسینی(ع) در تهران، اداره خدمات شهری و مدیریت پسماند منطقه ۱۹ تمرکز خود را بر روی نظافت و آماده سازی مسیر پل تقاطع بزرگراه آزادگان تا میدان حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در مسیر فداییان اسلام منطقه ۲۰ قرار داده‌اند. این تمرکز با همکاری ۲۰ دستگاه وانت پسماند، یک دستگاه جاروب بزرگراهی و ۲ دستگاه فان مکانیزه، ۶۰ نفر کارگر خدمات شهری و ۲۰ کارگر مدیریت پسماند صورت می‌پذیرد. همچنین، کارشناسان پسماند در این حین کیسه های زباله را توزیع کرده و موکب ها را به مخازن مجهز می‌کنند و همچنین آموزش های لازم را به شهروندان منطقه ارائه می دهند.

تلاش های شهرداری و خطط‌ریزی از جمع آوری پسماند

تلاش های شهرداری منطقه ۱۹ و خطط‌ریزی از جمع آوری و دفع پسماند بخشی از اقداماتی است که به منظور بهبود شرایط زیست محیطی و بهبود شرایط بهداشتی منطقه انجام می‌شود. با ارائه خدمات لازم، تهیه و توزیع کیسه‌های زباله، همکاری با شهروندان و آموزش های لازم، شهرداری منطقه ۱۹ سعی در افزایش آگاهی و مشارکت اهالی منطقه در فرآیند جمع آوری و دفع پسماند دارد.