شهردار یزد عنوان کرد:

توسعه شهر یزد در سال جدید

شهردار یزد در نشست علنی شورای اسلامی شهر گفت: در سال جاری بخشی از سیاست‌های اجرایی بودجه اجرایی شده و در سال آینده نیز دنبال خواهد شد لذا امیدواریم در جریان فرایند بررسی بودجه، با اختصاص زمانی روی این مباحث نیز بحث و بررسی صورت گیرد. به گزارش شهرداران و  مدیریت ارتباطات و امور بین […]

شهردار یزد در نشست علنی شورای اسلامی شهر گفت: در سال جاری بخشی از سیاست‌های اجرایی بودجه اجرایی شده و در سال آینده نیز دنبال خواهد شد لذا امیدواریم در جریان فرایند بررسی بودجه، با اختصاص زمانی روی این مباحث نیز بحث و بررسی صورت گیرد.

به گزارش شهرداران و  مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد ابوالقاسم محی الدینی اظهار کرد: بودجه ۵۵ هزار میلیارد ریالی شهرداری یزد که امروز تقدیم شورای اسلامی شهر شد، حاصل تلاش ۳.۵ ماهه همکارانمان در شهرداری و بررسی پیشنهادات فراوان در این رابطه است و امیدواریم بتوانیم با همین منابع محدود و استفاده از ظرفیت های شهرداری خدمات ارزنده‌ای را به همشهریان خود ارائه کنیم.

وی با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی بودجه سال آینده نسبت به سال جاری، گفت: عدالت محوری، اصل بودجه شهرداری یزد در سال ۱۴۰۳ است و در اختصاص بودجه به مناطق مختلف نگاه ویژه شده است.

محی الدینی افزد: مناطقی که درآمد کمتر و محرومیت بیشتری دارند، امسال افزایش بودجه تا ۲ برابر را داشتند تا بتوانیم انضباط مالی خوبی را به منظور رفع محرومیت‌ها بر بودجه حاکم کنیم.

شهردار یزد اظهار داشت: از خصوصیات دیگر بودجه امسال، احداث معابر جدید است به گونه‌ای که تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۳، در هر منطقه یک معبر اصلی را به منظور توزیع و هدایت ترافیک احداث می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً در ادامه مسیر نیز در کمیسیون‌های تخصصی بررسی بودجه حضور خواهیم یافت و از تغییرات اصلاحی بودجه استقبال خواهیم کرد تا بتوانیم با تصویب به موقع آن، از ابتدای سال آینده شاهد اجرای آن باشیموی در این بازدید که حمید رضا رحیمدل معاون خدمات شهری شهرداری نیز حضور داشت، گفت: افزایش نشاط و روحیه‌بخشی به شهر، ارتقای سطح سیمای منظر شهری، ساخت المان های مناسبتی و فاخر، حرکت به سمت آثار ثابت و ماندگار و توزیع عادلانه نصب المان‌های هنری و فرهنگی از جمله اهداف ستاد تسهیلات نوروزی است.
شهردار یزد افزود: المان‌های نوروزی یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای معرفی فرهنگ و رسوم در شهرهاست و به هیچ عنوان نمی‌توان تأثیر مثبت المان‌ها در زیبایی و افزایش جذابیت های بصری در شهرها را نادیده گرفت؛ بنابراین در راستای معرفی فرهنگ و آداب شهر دارالعباده یزد و شعائر اسلامی متناسب با ایام پیش رو المان‌های نوروزی نصب خواهد شد.