• تاریخ : شنبه - ۶ - مرداد - ۱۴۰۳
  • ساعت :

    توجه به مقاوم سازی پل های تهران

    سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، در جریان بازدید از پروژه های مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره روی شهر تهران بر لزوم توجه به آیین نامه های به روز مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل ها تاکید کرد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سید محمد آقامیری در جریان این بازدید میدانی که با حضور “عباس شعبانی” معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، “سید محمد فیاض” رئیس هیئت مدیره شرکت یادمان سازه، “امین شالبافان” مدیرعامل شرکت یادمان سازه و تنی چند از مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی صورت پذیرفت، توجه به صرفه و صلاح اقتصادی و مهندسی ارزش در مقاوم سازی پل ها به موازات بهره گیری از آیین نامه های به روز این حوزه را ضروری خواند و یادآور شد: رعایت این ملاحظات اساسی علاوه بر اینکه چند دهه به عمر پل ها اضافه می کند از بروز حوادث و افزایش هزینه ها برای مقاوم سازی در سالهای آتی نیز جلوگیری خواهد کرد.

    عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این بازدید ضمن اشاره به عمر مفید پل های شهر تهران، بر اهمیت مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل ها به عنوان شریان های حیاتی به ویژه در زمان وقوع زلزله و مدیریت بحران تاکید کرد و افزود: دولت تا سال ۱۳۹۰ هر ساله اعتباری از محل بودجه عمومی به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره روی شهر تهران اختصاص می داد اما متاسفانه بیش از یک دهه است که میزان تخصیص این اعتبار صفر بوده است. از این رو  موضوع پیش بینی اعتبارات پایدار برای مقاوم سازی پل ها باید به طور جدی پیگیری شود.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت مطالعات مهندسی ارزش در مقاوم سازی پل ها، از اجرای چنین مطالعاتی درخصوص مقاوم سازی پل تقاطع خیابان های حافظ و آیت ا… طالقانی خبر داد و گفت: نتیجه بررسی های صورت گرفته که به تصویب شورای عالی ترافیک نیز رسیده است موید لزوم برچیدن پل مذکور است؛ اقدامی که ابتدای سال آتی انجام خواهد شد.

    گفتنی است در جریان بازدید رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از اقدامات شرکت یادمان سازه، پروژه های مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن، پل تقاطع بزرگراه شهید همت با بزرگراه شیخ فضل ا… نوری و پل تقاطع بزرگراه های شهید سلیمانی و شهید حقانی مورد پایش و ارزیابی قرار گرفتند.

    نوشته های مشابه

    افتاحیه مسابقات فوتسال جام شهید بهنام محمدی راد برگزار شد
    مرداد 2, 1403
    در راستای مدرسه تابستانی نشاط و تعالی؛

    افتاحیه مسابقات فوتسال جام شهید بهنام محمدی راد برگزار شد

    افتتاحیه مسابقات فوتسال جام شهید بهنام محمدی راد با مشارکت معاونت فرهنگی سازمان بسیج شهرداری تهران و واحد تربیت بدنی سازمان طی مراسمی به میزبانی شهرداری منطقه ۱۱ برگزار شد.

    بسته تشویقی بافت‌های تاریخی تصویب شد
    مرداد 2, 1403

    بسته تشویقی بافت‌های تاریخی تصویب شد

    در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی که با ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و با حضور تمام اعضا برگزار شد؛ بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان «راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی» با هدف حمایت از رونق‌بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی به اتفاق تمام آرا به تصویب رسید.

    دفتر نماینده مردم شریف شهرستانهای بهارستان ، رباط کریم و پرند افتتاح شد
    مرداد 2, 1403

    دفتر نماینده مردم شریف شهرستانهای بهارستان ، رباط کریم و پرند افتتاح شد

    دفتر ارتباطات مردمی دکتر حسن قشقاوی نماینده مردم شریف شهرستانهای بهارستان، رباط کریم و پرند در مجلس شورای اسلامی با حضور فرماندار بهارستان ،محمد رضا باباحسینی شهردار نسیم شهر و جمعی از معتمدین و اهالی بخش بوستان و نسیم شهر افتتاح گردید

    بیست و دومین ملاقات مردمی شهردار منطقه ۲۲ با شهروندان
    مرداد 2, 1403

    بیست و دومین ملاقات مردمی شهردار منطقه ۲۲ با شهروندان

    بیست و دومین دیدار چهره به چهره مسعود نصرتی شهردار منطقه۲۲ با شهروندان با هدف رسیدگی به درخواست های مردمی برگزار شد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا