ترمیم نقوش دیوارهای شهر

ترمیم نقوش دیوارهای شهر یکی از کارهایی است که به زیبایی شهر و تدام این نقش ها، رنگ آمیزها و المان ها کمک می کند.
ترمیم نقوش دیوارهای شهر، در راستای ارتقای منظر شهری، عملیات پاکسازی آلودگی‌های بصری و ترمیم نقاشی دیوارها، المان‌ها و مبلمان شهری توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قدس در حال انجام است.
به گزارش شهرداران و روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس؛ ترمیم نقوش دیوارهای شهری از جمله وظایف اجرایی اداره زیباسازی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارتقای سیما و جلوه بصری شهر با انجام اقداماتی از قبیل دیوارنگاری، رنگ‌آمیزی جداول، رنگ‌آمیزی لوازم بازی کودکان و ست‌های ورزشی در بوستان‌ها، تامین روشنایی معابر اصلی و بوستان‌های سطح شهر، حذف زوائد بصری و… است که این اقدامات به صورت پیوسته و با توجه به نیاز شهر مدیریت و اجرا می‌شوند.

در همین راستا، عملیات پاکسازی و رنگ‌آمیزی دیوارها، المان‌ها و مبلمان شهری از جمله ترمیم نقوش زیبای طراحی شده در ستون‌های پل پیامبر اعظم (ص) توسط واحد زیباسازی در حال انجام است.

در سالهای اخیر به منظور زیباسازی فضای شهری و ایجاد و رنگ و شادی در جامعه، دیوارهای شهر به رنگ های زیبایی در آمده است. حتی با ابتکار شهرداری برخی از دیوارهای شهر منقش به طرح های سنتی، نقاشی ها و المان های فرهنگی شده که در زیبایی بصری تاثیر به سزایی داشته است. بهتر است که شهروندان هم در این زمینه همکاری های لازم را انجام داده تا این نقش و نگارها همچنان باعث زیبایی شهر باشند. همچنین ترمیم دیواره نگارها و نقاشی های شهری که گاهی اوقات با همت قشر جوان انجام می شود می تواند به ماندگاری بیشتر آنها کمک کند. به همین منظور شهرداری و شورای شهر، شهر قدس درصدد ترمیم و بازسازی دیوارهای شهر برآمده اند. مسوولان شهر قدس در نظر دارند تا تعداد دیگری از دیوارهای خیابان های مختلف شهر قدس را با هنر نقاشی منقش کرده تا جلوه های زیبایی شهر بیشتر و ماندگاری آنها برای شهروندان شود.