ملارد شهری بسوی توسعه و آبادانی

تحول فضای شهری در ملارد با دیوار نگاره های زیبا

ملارد تحول فضای شهری

️به گزارش شهرداران و مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ملارد ، مهدی عسگریان سرپرست سازمان سیما ،منظر وفضای سبز شهری شهرداری ملارداز اجرای نقاشی دیواری در سطح شهربا هدف تحول فضای شهری و در قالب زیباسازی خبر داد.

مهدی عسگریان گفت: زیباسازی شهری در ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ایجاد زیبایی بصری نقش مهم و بسزایی دارد و می‌تواند به تصاویری ماندگار و تأثیرگذار در ذهن عابران تبدیل شود.

عسگریان افزود: اجرای نقاشی خیابانی تأثیر فراوانی بر فضاهای شهری دارد و باعث می‌شود شهروندان با گذر از یک مسیر احساس و تعلق خاطر بهتری داشته باشند. بدین جهت اجرای نقاشی‌های خیابانی در فضاهای مناسب جهت افزایش دید بصری در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

نقاشی دیواری به عنوان اولین زایش راستین هنری انسان در سپیده دم تاریخ همچنان تداوم و تاثیر خود را در بطن زندگی جوامع بشری حفظ کرده است. طراحی فضاهای شهری به عنوان مکان وسیع و متنوعی از کار، زندگی و آمد و شد شهروندان از دیرباز مورد توجه بوده است و در این رابطه دیوارنگاری به عنوان هنری شهری و مردمی جلوه‌گر شده که تاثیر بسیاری بر مخاطب خود می‌گذارد. هنرهای شهری دارای ابعاد گسترده‌ای است و شاخه‌های متنوعی از جمله مجسمه‌سازی و دیوارنگاری و طراحی محیطی حتی طراحی در طبیعت و فضاهای خارج از شهر نیز در این وادی می‌گنجد. اما وقتی به بحث مهم رابطه ناظر (مخاطب) بر منظر (دیوار یا مکان نقاشی شده) برمی‌خوریم، بیشتر درگیر حساسیت‌ها و پیچیدگی‌های محتوای مطلب خواهیم شد.

نقاشی دیواری به عنوان یکی از اشکال هنری انسان در طول تاریخ، همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده و تأثیر آن بر زندگی انسان از دیرباز تاکنون آنچنان پایدار و ماندنی است که می‌توان گفت کمتر رشته هنری چنین تاثیری را داشته است. زیرا بعضی از رشته‌های هنری در مقاطعی از تاریخ بنا به ضرورت و مجموعه شرایط خاصی شکل گرفته و در مقاطعی دیگر کاربرد لازم خود را از دست داده‌اند.امروزه نقاشی دیواری از نظر ایجاد تاثیر قوی بصری و آفرینش زیبایی و هماهنگی فرم و ریتم نقش ارزشمندی در آثار معماری و زیباسازی زندگی و محیط شهری دارد. این رشته هنری اگر به‌درستی شناخته شود و به‌درستی به اجرا درآید با توجه به فضاهای زیبا و باشکوهی که با مایه‌های فرهنگ و هنر هر قوم و ملتی درآمیخته، به آن ارزش و اعتبار والایی می‌دهد.