تسهیل‌گرانِ تحول و تعالی سازمانی بانوان شاغل در شهرداری تهران هستند

بانوان شاغل در شهرداری تهران

معاون شهردار تهران در آیین بزرگداشت مقام زن و مادر؛بانوان شاغل در شهرداری تهران «تسهیل‌گرانِ تحول و تعالی سازمانی»اند
مجید باقری معاون شهردار تهران گفت: بانوان شاغل در شهرداری تهران «تسهیل‌گرانِ تحول و تعالی سازمانی»اند.
به گزارش شهرداران و  روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، آیین بزرگداشت مقام زن و مادر که صبح شنبه مورخ ۳۰ دی ماه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور، مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان و مشاور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهرداری تهران برگزار شد.
مجید باقری با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم به‌دلیل احترام به شهدای کرمان به تأخیر افتاد، گفت: باتوجه به خرد نخبگانی که بالغ بر ۸۳ درصد از بانوان شهرداری تهران تحصیلات عالیه دارند، ما می‌توانیم برای افزایش بهره‌وری سازمانی از بانوان کمک بگیریم.
وی با بیان این که بانوان شاغل در شهرداری تهران «تسهیل‌گرانِ تحول و تعالی سازمانی» هستند، افزود: بانوان می‌توانند به عنوان منابعی برای ایجاد ایده‌های نوآورانه و حل مسائل پیچیده در سازمان‌ها نقش‌آفرینی کنند؛ بنابراین، همین انتظار هم از بانوان شاغل در شهرداری تهران می‌رود.
باقری اظهار داشت: زنان می‌توانند با تجربیات، دیدگاه‌ها و دانش خود، به ایجاد یک «فرهنگ تنوع‌پذیر در سازمان‌ها» کمک کنند. این تنوع فرهنگی، باعث افزایش خلاقیت، نوآوری و تعامل در سازمان‌ می‌شود.
وی با بیان این که یکی از مزایای حضور زنان در سازمان‌ها، «افزایش بهره‌وری» است و بر اساس مطالعات انجام شده، سازمان‌هایی که زنان در آن‌ها نقش فعالی دارند، بهره‌وری بالاتری دارند، گفت: این به این دلیل است که بانوان به دلیل ویژگی‌هایشان مانند توجه به جزئیات، قدرت همکاری و توانایی‌های ارتباطی بالا، به بهبود فرآیندهای سازمانی و افزایش کیفیت خدمات کمک می‌کنند.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که در تحلیل و پاسداشت مقام زن و مادر لازم است نگاهی ژرف به شخصیت حضرت زهرا(س) و حضرت ام البنین (س) داشته باشیم، با تأکید بر لزوم توجه ویژه به جایگاه بانوان مادر شاغل در شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مدیریت هم‌زمان «مادری، همسری و اشتغال» یک هنر بی‌همتاست.
گفتنی‌ست؛ این مراسم به خاطر حادثه تلخ تروریستی کرمان و شهادت جمعی از هموطنانمان با تأخیر برگزار شد.