به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی در این بازدید با تأکید بر اهمیت هوشمندسازى مدیریت ترافیک پایتخت و ضرورت ایمنى و انضباط بخشى به جریان ترافیک، ماهیت شکلگیرى شرکت کنترل ترافیک شهر تهران را تحقق این دو محور عنوان کرد و گفت: گاهى فلسفه وجودى شکل گیرى شرکت ها و سازمان ها دچار استحاله مى شود و بعضا به روزمرگى دچار مىشوند. وی گفت: حتما این شرکت باید با استفاده از فناوری های نو و ابرازهای پیشرفته هوشمند جریان ترافیک شهر را مدیریت و برای اضباط بخشی و ایمنی ترافیک برنامه ریزی کند. تشکری هاشمی با انتقاد از عدم بازنگری طرح جامع ترافیک تهران اظهار داشت: نبود طرح جامع به مفهوم حرکت در تاریکی است و شاید به نوعی فرصت سوزی برای شهر باشد. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اینکه بدانیم بازنگری این طرح چقدر به نفع اقتصاد شهر بوده و چه نقشی در ارتقای ایمنی و مدیریت ترافیک و حفظ حقوق شهروندان و اصلاح زیر ساخت ها دارد بطور حتم ما را در برنامه ریزی ها کمک خواهد کرد. معتقدم نبود این طرح و عدم بازنگری آن منجر به هزینه کرد در مجاری نامناسب، فرصت های از دست رفته و خسارات مادی خواهد شد. وی در ادامه بر ضرورت اصلاح و بازنگری طرح ترافیک پس از گذشت ۴۰ سال تاکید کرد و گفت: تمام پارامترها و شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ۴۰ سال پیش محدوده مرکزی شهر تغییر کرده و برنامه ها باید اقتضایی و متناسب با مسئله های روز باشد. وی از تردد انبوه موتورسیکلتها به عنوان معضل بزرگ محدوده طرح ترافیک نام برد و افزود: یکی از مهمترین مسائل و مشکلات گرفتار شدن در عادت هاست که به یکباره به یک بحران، تبدیل میشوند که باید تمامی دستگاههای مؤثر دست به دست هم بدهند و با جدیت و به فوریت نسبت به کاهش و کنترل این معضل ها ، چارهاندیشی و اقدام کنند.
با بررسی اعضای شورا به تصویب رسید
در صحن شورا صورت گرفت
چمران پیشنهاد داد
مدیرعامل شرکت شهربان و حریمبان خبر داد؛