آسفالت بلوار نواب صفوی آباده

آباده

به گزارش شهرداران و به نقل از شهرداری آباده  بسیار پیش آمده است که در زمان اجرای آسفالت خیابان، ما نیز شاهد برخی از مراحل کار بوده‌ایم

بلوار نواب صفوی به طول یک کیلومتر و عرض ۸ متر

و میدان تقاطع نواب صفوی و بلوارسلمان فارسی به قطر ۴۵

اینکه این عملیات در محل زندگی ما اتفاق می‌افتد و ما از زمان زیاد انجام آن ناراضی هستیم آسفالت بلوار نواب صفوی آباده و برایمان سوال پیش می‌آید که چرا این کار مدت زمان زیادی به طول می‌انجامد؟ آسفالت آسفالت بلوار نواب صفوی آباده کاری امروزه اهمیت بسیار ویژه‌ای در راه‌سازی و زیبایی سطوح شهر، روستا و… پیدا کرده است. در حقیقت آسفالت ترکیبی از شن، ماسه و قیر معدنی یا مصنوعی بوده و از دانه‌بندی‌های مختلفی برخوردار است و به سه دسته آسفالت گرم، سرد و محافظتی تقسیم می‌شود. دستورالعمل اجرای آسفالت، مراحل مختلفی داشته و نیاز است که نکات و فاکتورهای مختلفی در این زمان مورد توجه قرار بگیرد تا در نهایت نتیجه قابل قبول باشد.

اولین و مهم‌ترین مرحله از اجرای آسفالت خیابانی زیرسازی است که خود از بخش‌های مختلفی مانند شیب‌سازی، پل گذاری، جدول‌بندی و… تشکیل می‌شود. در این مرحله عموما با توجه به نیاز از مواد و مصالح مختلفی مانند شن، سنگریزه و… استفاده کرده و سطح مورد نظر را کاملاً پوشش می‌دهند. سپس با استفاده از تجهیزات جاده‌سازی مانند گریدر، مواد ریخته شده، به‌خوبی صاف می‌شوند.

پس از آنکه سطح خیابان به‌خوبی شن‌ریزی شد، می‌توان آن را آب‌پاشی کرده و با غلتک، سطح موردنظر را آماده انجام مراحل بعدی کرد.

بعد از زیرسازی و قیرپاشی سطح خیابان، نوبت به مرحله اصلی آسفالت‌کاری می‌رسد. مرحله آسفالت‌کاری خود به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. در بخش اول مقداری از آسفالت توسط دستگاه فینیشر بر روی سطح آماده شده، پخش می‌شود.

این لایه آسفالت که با نام آستر شناخته می‌شود یکی از مهم‌ترین بخش‌های اجرای آسفالت خیابان است. بعد از اجرای آستر نوبت به اجرای آسفالت اصلی می‌رسد که باید در ضخامت استاندارد اجرا شود.