استاندار همدان:

۹۲۸ هزار نفر از جمعیت استان رایگان بیمه شدند

استاندار همدان گفت: حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۹۲۸ هزار نفر رایگان بیمه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین بزرگداشت هفته سلامت اظهار داشت: رایگان شدن بیمه سلامت به معنای این است که موضوع سلامت برای نظام و دولت سیزدهم بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات بیماران هنگام مراجعه به داروخانه، ناخوانا بودن نسخه و  ارایه داروهای اشتباه است که با انجام ۱۰۰ درصدی نسخه نویسی الکترونیکی در همدان، ضمن رفع این مشکلات، مزایای دیگری نظیر صرفه جویی در مصرف کاغذ و ثبت سوابق و پیشینه بیماری افراد حاصل شد.
استاندار همدان با بیان اینکه به روز شدن پرداخت های بیمه و تسویه حساب با داروخانه ها یک امر بی سابقه است افزود: دولت با تخصیص ارز و وارد کردن آنتی بیوتیک ها مشکلات کمبود دارو را رفع کرد.
قاسمی فرزاد گفت: صندوق بیماری های خاص با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس شکل گرفت و پنج هزار میلیارد تومان در این صندوق برای درمان بیماران سخت درمان در نظر گرفته شده که پنج گروه بیماری خاص زیر پوشش قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: در راستای زیر پوشش قرار گرفتن خدمات درمان نازایی و ناباروری برای زوج های تا ۴۹ سال سبب شد تا ۳۴۷ زوج نابارور تاکنون از این خدمات بیمه ای بهره مند شوند.
استاندار همدان ادامه داد:  ۸۸۱ مرکز خدماتی و تشخیصی درمانی با بیمه سلامت قرار دارند و برخی بیمارستان ها دارای هزینه درمانی بالا نیز با بیمه سلامت قرار داد بستند.
قاسمی فرزاد گفت: در راستای سامان دادن به تجویز دارو باید پزشکان از نوشتن چندین قلم دارو پرهیز کنند چرا که میزان داروهای تجویزی نباید بیش از حد نیاز باشد.
وی افزود: تجویز غیر منطقی دارو در شرایط کنونی سبب بروز آسیب به اقتصاد ملی، در شرایط ناگوار موجود که تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید دارو است، می شود.
استاندار همدان بیان کرد: انجام طرح های غربالگری در راستای پیشگیری از ابتلا فرد به بیماری کاری ارزشمندی بود که در حال حاضر توسط سازمان بیمه سلامت در حال اجرا است.
قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: پزشکان باید از ارجاع بیش از حد برای تصویر برداری، ام.آر.آی و سونوگرافی پرهیز کنند چرا که موجب بالا رفتن هزینه خانوار، اتلاف وقت بیماران و بروز آسیب به بدن ناشی از بازتاب اشعه می شود.

وی گفت: دشمنان از اینکه ایران اسلامی در عرصه های مختلف صاحب ارزش هایی شده ناراحت هستند برای نمونه پیش از پیروزی انقلاب وضعیت سلامت و پزشکی در وضعیت خوبی قرار نداشت و عمده پزشکان فعال در مراکز درمانی و اورژانس های استان ، هندی و پاکستانی بودند.

بالاترین مقام‌اجرایی استان همدان اضافه کرد: به برکت جمهوری اسلامی و تلاش در عرصه علم و دانش پزشکان حاذق و مطرح هم اینک در استان و کشور فعالیت دارند که در عرصه پزشکی زبانزد هستند، همچنین در دیگر عرصه ها نیز کشور به رتبه ها و جایگاه های رفیع علمی دست یافته است.

قاسمی فرزاد بیان کرد: امروزه ایران اسلامی از نظر نظامی به سطحی از توانمندی و بازدارندگی دست یافته که دشمن توان حمله به آن را ندارد بنابراین توفیقات ایران اسلامی در عرصه های مختلف سبب تحریک و توجه دشمن برای پیشگیری از این پیشرفت ها شده است.

وی گفت: منطقه خاورمیانه و پیرامون کشور ایران از نظر جهانی و استراتژیت ها قلب جهان به شمار می رود بنابراین همه در تلاش هستند به این قلب دسترسی داشته باشند که ایران اسلامی از فردای پیروزی انقلاب دست متجاوزان به کیان اسلامی را قطع کرد و همه فشارها برای دستیابی به این منابع است.

استاندار همدان افزود: با توجه به وضعیت کنونی عراق، افغانستان، یمن، بحرین و سوریه نمی توان آمریکا را به عنوان ناجی و فرشته نجات دانست بلکه آمریکایی ها دنبال این هستند که کشوری قدرتمند در منطقه وجود نداشته باشد و آنها از ایران یکپارچه و متحد هراس دارند.

وی بیان کرد: آمریکایی ها برای بر هم زدن اتحاد و همدلی ملت ایران بر روی مسایل قومی و قبیله ای سرمایه گذاری کرده و فوت مهسا امینی و حادثه سیستان و بلوچستان دستاویزی برای ایجاد تفرقه در بین قوم کرد و بلوچ بود و این کار با هدف فروپاشی کشورمان صورت گرفت.

استاندار همدان اظهار داشت: مشکلات در کشور وجود دارد که این مشکلات حاصل توجه کشورهای متجاوز به ایران اسلامی است و ایران این اجازه را به معاندان نظام نمی دهد بنابراین دشمن با استفاده از عوامل ناآگاه و خودفروخته برای عملی کردن نقشه خود استفاده می کند.

قاسمی فرزاد افزود: ملت ایران در دوران بعد از انقلاب و دفاع مقدس که دارای ضعیف ترین امکانات نظامی و دفاعی بود اجازه تعرض به دشمن نداد هم اینک که از پیشرفته ترین تجهیزات برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: با وجود انجام یکسری اقدامات توسط برخی جوان ها، خواسته نظام و رهبر معظم انقلاب آگاه کردن این افراد است ، بنابراین تقابل نکردن با این افراد به معنای ضعف و ناتوانی نظام اسلامی نیست.

استاندار همدان گفت: پاسداران و نظامی ها با دست خالی به تقابل با اغتشاشگران می روند که در برخی مواقع به درجه رفیع شهادت نیز نایل می شوند چرا که رویکرد ارشادی و تربیتی دارند.

وی گفت: آگاهی بیداری را در تک تک فرزندان به خصوص دهه های هشتاد و نودی ها باید ایجاد کرد که دنبال این قبیل مسایل نرفته و تیشه به ریشه خودی نزنند.

169977991.jpg