شهردار بندر بوشهر:

۷۰ درصد از معابر بافت قدیم بوشهر (چهارمحل) کف‌سازی و بهسازی شد

شهردار بندر بوشهر از کف‌سازی و بهسازی ۷۰ درصد از معابر و گذرگاه‌های بافت قدیم این شهر خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بوشهر، حسین حیدری در توضیح این خبر اظهار کرد: در محدوده اجرای پروژه کف‌سازی بافت قدیم (چهارمحل)، شبکه فاضلاب و دفع آب‌های سطحی نیز اجرایی شده است.

وی بیان کرد: گذر فدک نیز به عنوان یکی از گذرهای شاخص بافت قدیم بوشهر، قرار است از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بهسازی شود که در این راستا با توجه به مطالبه به حق مردم و پیگیری‌های مکرر شهروندان، از میراث فرهنگی تقاضا داریم هرچه سریعتر این پروژه را عملیاتی کنند.

شهردار بندر بوشهر تاکید کرد: شهرداری قرار بود مسیر گذر فدک را هم انجام دهد اما اداره‌کل میراث فرهنگی درخواست داشتند که خودشان عملیات مربوط به این گذر را انجام می‌دهند، با این حال، جداره‌سازی برای انجام نورپردازی این گذر از سوی میراث فرهنگی هنوز به اتمام نرسیده است.
حیدری ادامه داد: بافت قدیم بوشهر با زیبایی خاص خود بکرترین نقطه شهر برای حضور گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود و بر همین اساس شهرداری بوشهر تمرکز ویژه‌ای به ساماندهی این بافت داشته است.

وی اظهار کرد: بافت قدیم بوشهر با معماری سنتی و مذهبی منحصر به فرد خود می‌تواند سالانه شمار قابل توجهی از گردشگران را به خود جذب کند.