فرماندار مینودشت:

۳۸۲ میلیارد ریال وام اشتغالزایی در مینودشت پرداخت شد

فرماندار مینودشت درشرق استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه، مشاغل خانگی و منابع بنیاد برکت به متقاضیان در این شهرستان پرداخت شده است.

محمدتقی قزل‌سفلی روز جمعه به خبرنگار ایرنا بیان داشت: امسال از منابع تسهیلاتی و اعتباری اشاره شده (تبصره‌های ۱۶ و ۱۸، مشاغل خانگی و بنیاد برکت) در مجموع ۵۶۳ میلیارد ریال برای شهرستان مینودشت مصوب شد.

وی افزود: از تسهیلات مصوب شده برای مینودشت که ۴۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن از منابع تبصره ۱۶، مبلغ ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از منابع تبصره ۱۸ و ۵۰ میلیارد ریال آن از منابع مشاغل خانگی است تاکنون ۴۷۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تخصیص یافته که ۳۸۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آن پرداخت شده است.

قزل‌سفلی ادامه داد: از مجموع تسهیلات پرداختی ۱۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آن از منابع بنیاد برکت بوده و برای پرداخت بقیه منابع تخصیص یافته، پرونده متقاضیان توسط دستگاه‌های متولی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت، معدن و تجارت درحال تکمیل یا معرفی به بانک‌های عامل است.

فرماندار مینودشت ادامه داد: برای بهره‌مندی از تسهیلات امسال تاکنون ۵۸۵ فقره پرونده تشکیل شده که ۴۳۵ فقره آن مربوط به تسهیلات تبصره ۱۶، تعداد ۵۵ پرونده متعلق به تسهیلات تبصره ۱۸ و ۹۵ پرونده متعلق به مشاغل خانگی بوده است.

وی با قدردانی از دستگاه‌های متولی جذب تسهیلات پیش بینی شده و تشکیل پرونده و معرفی متقاضیان برای دریافت آن، برلزوم تلاش برای جذب کامل منابع حوزه اشتغال امسال در مینودشت تاکید کرد.