معاون امور دهیاری‌های کشور:

۳۶۶ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به طرح های درآمدزا دهیاری ها و خرید ماشین آلات عمرانی اعطا می شود

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تصویب اعطای ۳۶۶ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای طرح های درآمدزای دهیاری ها و خرید ماشین آلات عمرانی در بیست و نهمین جلسه کمیته ملی وام دهیاری‌ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی با اعلام این خبر گفت: در این جلسه که با حضور اعضای کمیته ملی وام، نمایندگان پست بانک ایران و  نمایندگان استانداری‌های ذی‌ربط در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تشکیل شد،۷ طرح اقتصادی و درآمدزای دهیاری‌ها و همچنین  ۱۸۴ مورد درخواست وام برای خرید ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها با رقمی بالغ بر ۳۶۶ میلیارد تومان بررسی و تصویب شد.
وی ادامه داد: در این جلسه با اعطای تسهیلات به ۷ طرح اقتصادی و درآمدزای دهیاری‌ها از جمله احداث مجتمع اقامتگاههای بوم‌گردی و گردشگری، احداث گلخانه، احداث کارگاه تولید مینی‌بکهولودر، احداث نانوایی و طرح احداث معدن خاک صنعتی در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اصفهان، سمنان و هرمزگان، موافقت شد.
قربانی اضافه کرد: در ادامه ۱۸۴ مورد درخواست وام برای خرید ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها از استانهای؛ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، زنجان، سمنان، هرمزگان و یزد بررسی و به تصویب رسید.
وی افزود: با اجرای این طرح‌ها و براساس پیش‌بینی های انجام شده، شاهد ایجاد ۲۴۳ فرصت شغلی جدید در مناطق روستایی مربوطه خواهیم بود.
وی از دهیاری‌های کشور خواست تا ضمن شناسایی فرصت‌ها، قابلیت‌ها و مزیت‌های روستای خود، از فرصت ایجاد شده برای رونق اقتصادی روستا و ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری نهایت استفاده را ببرند.
بیست و نهمین جلسه کمیته ملی وام دهیاری‌ها در راستای توانمندسازی نهاد دهیاری، ایجاد منابع درآمدی پایدار، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی در چارچوب تفاهم نامه همکاری مشترک با پست بانک ایران، ‌دوشنبه ۲ آبان ماه در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تشکیل شد.